Årssummé 2012


Året började med att jag fotade självporträtt. Vattenporträtten blev populära att jag spelade in en video om hur jag hade fotat bilderna. Annars hände det inte så mycket den här månaden. Skola, plugg och det vanliga.





Hade en grym fotografering med Felicia med start blixt rakt på. Var i Dalarna och hälsade på min nyfödda systerson. Fotade Albin Haglund, Becca och Felicia till en fotouppgift i skolan. Fotade även på en nattklubb här i stan.





Mio fotade fina bilder på mig. Jag gav mig ut och fotade landskap. Var med i tidningen. Min syster Anna och hennes nyfödda son Alvin kom på besök. Jag och Felicia hade ett samarbete med Josign.se och fotade smycken.





Vårkänslorna kom och man såg fram emot en fin sommar. Intresset för kläder växte. Fotade UF-mässan i Värmland. Fotade härliga och ljusa bilder på Felicia i samband med att vi fotade en klänning åt Avoryshop.se. Var också i Dalarna och lattjade runt med kusinen. Började också lägga upp bilder på Instagram den här månaden.





Bebisfötter, god mat i Örebro och mycket spenderad tid hos syrran. Fotade svartvita landskapsbilder. Fotade självporträtt i min nya gula klänning. Blev hedersomnämnd i en fototävling. Hade en asgrym plåtning med Felicia. Fotade Lilly. Månaden avslutades med att jag fotade mina finaste landskapsbilder någonsin.





Balen, studenten och studenttårtan var höjdpunkterna den här månaden. Började också mitt stora sommarprojekt med att fota bilder till Karlstads Kommun. Fick rida Louises söta ponny. Sedan blev det självporträtt igen. Hade en fotografering med Lina Lundin och de bilderna är idag några av mina favoriter. Min midsommar var oförglömlig. Jag körde gokart för första gången, något jag vill göra igen.





Jag och Felicia började med vårt projekt What We Wore. Plockade en massa jordgubbar med mamma. Vi har fortfarande jordgubbar kvar i frysen. Kikade på Vansbrosimningen. Fortsatte med att fota bilder till kommunen. Var i Trosa och på Tullgarns slott. Fotade fler bilder på Felicia till What We Wore.





Slutspurt för uppdraget att fota bilder till kommunen. Min syrra och hennes familj skaffade en supergullig kattunge. Det blev också Dalarna en sväng. Det blev några självporträtt och några mysiga dagar på stan. Fotade bilder till Friska Karlstad. Var med i första numret av Eloge Magazine. Blev även bilder på fälgar till BytHjul.com.





Månaden började med en regnig fototräff i Stockholm. När jag kom hem från Stockholm väntade en ny kamera på mig på posten. Invigde kameran och fotade Moa. Fotade självporträtt mitt i natten. Fotade hästar och vovvisar. Införskaffade mig en fjärrutlösare. Det var tjejkväll på stan. Det har varit en riktigt bra fotomånad.





Fick hem min efterlängtade iPhone 5. Mysiga höstdagar där en av dagarna spenderades med Moa. Köpte mig ett armband för att stödja Ungcancer. Var på Grazettes hårvisning och fotade Felicia. Gick World Wide Photowalk. Fotade självporträtt, självporträtt, självporträtt, självporträtt, självporträtt och mer självporträtt. Felicia hamnade framför kameran under en höstlig fotografering. Spelade också in en hel del film och jobbade med min kurs om självporträtt den här månaden. Fotade bilder på snygga Mio. Blev många självporträtt den här månaden.





Månaden började med självporträtt. Träffade bloggläsare. Besökte kyrkogårdar. Fyllde 19 år. Självporträtt igen. Åkte till Stockholm och gick på modemässan Attitude Sthlm.





Lite snö kom och jag fotade Mio ute i skogen. Å så blev det självporträtt igen. Släppte min första kurs som handlar om Självporträtt!! Blev månadens fotograf på Instabild.se. Fick låna ett objektiv. Fotade en ny modell, Rammi och visade i en video hur bilderna redigerades i Photoshop. Åkte upp till Långberget och hade en mysig vintersemester. Firade sedan julafton hos min syster. Sedan fotade jag de sista självporträtten för i år i den iskalla decemberkylan.




Tack för ett fint år!
Åren blir bara bättre och bättre och jag ser verkligen fram emot 2013 nu. Jag har en del roligt inplanerat 2013 redan (bland annat 1D's konsert den 8 maj!!!) och jag vet att det kommer bli grymt. Gott nytt år på er!!
56
Frida

Hej! Vilket roligt och intressant inlägg! Brukar du göra såhär när året är slut? ;) Jättefin bilder och smart skrivet så man kunde kolla där du hade lagt upp bilderna.
Läser din blogg varje dag och tycker verkligen den är riktigt bra! Hälsningar Frida

Svar: Ja, spana gärna in föregående årssummeringar också :)
linafoto

Rebecca

Ett kul år helt enkelt ;) Gott Nytt år Lina! De bröllopsbilderna man ser här i är banne mig helt magiska !

Svar: Japp. Tack så mycket :D Gott nytt år!!
linafoto

wilma★

gud vilket bra år du har haft! gottt nytt år!

Svar: Tack :) Gott nytt år!!
linafoto

elin

Sjukt fina bilder! :)

Svar: Tack :) Gott nytt år!!
linafoto

Ellen (alatariel)

Du har tagit så många fina bilder! Och jag blev lite förvånad att du tog vatten bilderna i januari, jag tycker du tog dom alldeles nyss, haha! :3

Svar: Men eller hur, känner likadant :) Tack!! Och gott nytt år!!
linafoto

Sara

Härlig sammanfattning! Så många grymma bilder du tagit i år! Gott nytt år! :D

Svar: Tack :) Gott nytt år!!
linafoto

Julia Hörnfeldt

SKA DU PÅ 1D???!!! DET SKA JAG MED!!! :D

Svar: JAAA! Överlycklig tjej är jag. Haha. Gott nytt år!! :)
linafoto

E B B A

SÅ GRYMMA BILDER!!!!!!!

Svar: TACK :) Gott nytt år!!
linafoto

Klara

Kommer verkligen ihåg dom där jättefina landskapsbilderna i slutet av maj, tycker dom fortfarande är dösnygga! : o )

Svar: Tack så jättemycket :) Gott nytt år!!
linafoto

Amanda Persson

åå vad roligt med 1D konsert!!!!

Svar: JAA!! Haha :D Gott nytt år!!
linafoto

Mette

Så utrolig mange vakre bilder du har tatt i 2012! Du er så dyktig!!

Svar: Taack :) Gott nytt år!!
linafoto

Julia

Så fint! Älskar dina bilder, bästa fotografen jag vet!

ninnishh.blogg.se

alltså lina du är så sjukt duktig!

Melodi

Vilken utveckling! Framåt slutet av året ser man att du "vågar" att sticka ut mer! Snyggt jobbat!

Anna

Åh! Helt sjukt hur fina bilder du tar!

Josephine

Jag ska också på 1D :D Kommer bli grymmast!!

Anna

Hej hej, jag älskar din blogg jätte mycket så jag har tagit mig tid att ritat av dig blev inte helt perfekt men jag tycker att man ser att det är du i alla fall :) http://annize.blogg.se/2012/december/lina.html#comment

Svar: Åh vad kul, ska genast in och kika :')
linafoto

Ida

haha du va ju i dalarna typ varje månad ;D shit hade glömt den där filmen från april!!

Sarah

du är riktigt bra på att fotografera ^^,

Emma

Underbara bilder hela året!

Ella

har sett så många "årsberättelser" men det här är den överlägset finaste! Du är min förebild! Och guuud va avundsjuk jag är på dig när du ska på 1D konsert....

Tyra

Det har varit ett väldigt bra fotoår! :)

matilda

gott nytt år!

josse

Tack för ett fint år med massor av fina bilder att insireras av! Du är extremt duktig och du är en av anledningarna till att jag börjat fota. Och vi kanske ses den 8 maj! Ska också dit o titta på 1D , längtar super mkt ! :)

Svar: Tackar :) Vad kul att höra!Längtar också supermycket till 1D's konsert :D Kommer bli grymt!
linafoto

My Nordqvist

Det första halvåret, var det verkligen så länge sedan! Känns som om januari bilderna togs i juli, 2012 har verkligen gått fort!

Svar: Jag känner likadant just med de bilderna. Var tvungen att kolla extra att bilderna verkligen fotades i januari, och ja de gjorde dem. Fort har det gått :) Gott nytt år!!
linafoto

Jennifer

Vilken härlig sammanfattning du gjort! Gott nytt år på dig! :)

Svar: Tack :) Gott nytt år!!
linafoto

M ä r t h a . V

Skitbra årsresumé! Roliga saker du varit med om :D <3

Svar: Tack!:) Gott nytt år!!
linafoto

Photos by Sigemo

Din blogg är bäst! Älskar din blogg och har fått jättemycket inspiration till bilder som jag och min kompis ska fota när vädret blir bättre och vi inte försover oss :P Hehe!

Har en fråga, hur många kameraväskor har du? Inkl. de du inte använder längre för att du inte får plats med kamera + objektiv i?

GOTT NYTT ÅR! :D

Svar: Taack så mycket :) Jag har två stycken. En ryggsäck och en axelväska.Gott nytt år!!
linafoto

Elin [ n e v n a r i e n ]

Lina, jag har helt glömt av att säga detta, men jag tyckte att det var väldigt roligt att det kändes som att jag fick lära känna dig bättre under fototräffen!! :)

Svar: Detsamma Elin :) Vi ses snart igen!!
linafoto

Olivia H

Hej Lina!! Du är helt grym på att fota självporträtt och självklart andra bilder också. Jag blir väldigt inspirerad när jag tittar på dina bilder, vilket motiverar mig till att försöka bli lika bra.
Älskar också din klädstil. Grym!

Jag ska också gå på 1D's konsert i Maj! Vilka platser var du?

Gott nytt år!! :D

Xx Olivia H

Svar: Tack så mycket!! :DVad kul. Längtar till deras konsert. Rad 21, plats 253/254 sitter jag och min vän på :)
linafoto

Anna

Sv: vad kul att du gillade den, ja visst får du spara bilderna ;) Gott nytt år !

HomeRiver

Vilken fin sammanställning av året :)
Gott Nytt År!

Manda

Åh herregud vad duktig du är, blir jätteimponerad, inspererad och lite smått avis ;) men keep up the god job ! Gott nytt år!

Simon G

Gott nytt år Lina! :)

Svar: Detsamma :)
linafoto

Jane

Så många fina och inspirerande bilder.. Önskar att jag la ner mer tid på att fotografera..Det är ju så kul att skapa..

Johanna

Du tar otroligt vackra bilder. Jag hoppas att få följa din vardag och din utveckling som fotograf även nästa år och önskar dig ett trevligt 2013!
En fråga bara: vattenbilderna (självporträtt) från januari, hur tog du dem? Låg du i vattnet med kameran på ett stativ ovanför..?

Svar: Tack, detsamma :) Spana in den här videon: http://linafoto.blogg.se/2012/january/hur-jag-fotade-vattenportratten.html
linafoto

Emelie

Du tar helt otroliga bilder, blir riktigt inspirerad eftersom jag tycker om att fotografera själv :)
Jag undrar vilket photoshop du använder ? :)
Gott nytt år :D

Svar: Tack :) Jag använder Photoshop CS5.
linafoto

Sara

Du är en fantastisk fotograf och fotar jättefina självporträtt vilket jag tycker är riktigt svårt! Ville bara säga att du är en stor inspiration! Förresten var har du köpt din 'BOY LONDON'-tröja, jag älskar den:)

Svar: Tack så mycket :) Vad kul att höra! Den är köpt hos JFR.se :)
linafoto

Louise - Elsalouise.blogg.se

Du är jätteduktig fotograf :)
Ps. Heter det inte årsresume?

Lillian

Vad kul att läsa!

Josefin Norlén

Nej va roligt, jag ska också på konserten! AAAH de kommer bli bäst! Vart sitter du? :D ♥

Svar: Vad roligt! :D Rad 21, plats 253/254 sitter jag och min vän på :)
linafoto

Karianne ♥ fotografi

Vet du hva? du er fantastisk! Det så ut som om du hadde et fantastisk år, håper du også får et fint 2013 :)

Tove K

Ser ut som att du hade ett väldigt bra 2012! En massa häftiga självporträtt har det dykt upp under året också. Härligt med så mycket kreativitet! (:

Lina

Hej! Började läsa din blogg för inte så länge sen, och första gången jag tittade in här så bara WOW!!
Jag vart verkligen imponerad av dina bilder!! :)

Jag och min kompis har just startat en blogg (blogg.improveme.se/teamponny), och vi skulle verkligen bli superduper glada om du kunde titta in på den, och kanske lämna en kommentar. :)

Svar: Tacktack så mycket för din kommentar :')
linafoto

ALMA

Herregud Lina, du är så himla himla duktig! Och alla självporträtt?! Förstår inte hur du kommer på alla idéer. Sjukt bra iallafall!

Svar: TACK söta Alma :)
linafoto

Sofia

Du är så otroligt duktig! ♥

Carro

Åh, du är så himla duktig Lina!

Svar: Tack Carro :)
linafoto

jessie

Himla fina bilder verkligen, man ser hur du verkligen brinner för att fota!! :)
Jag är väldigt intresserad av det med, kan inte alla inställningar än men hoppas att jag blir lika duktig som du någon dag. ;)

Kram <3 /Jessie

Svar: Tack så mycket!! Det är bara att fota på :D
linafoto

Camilla S.Tofterå

Hei Lina!

Du er så utrolig dyktig og inspirerende!! Hvilket program har du brukt for å sette sammen bildene dine i dette innlegget?
Selv bruker jeg vanligvis Photoshop og Photoscape, men savner en funksjon hvor man enkelt setter sammen bildene slik du har gjort. Håper på svar :)

Svar: Tack så mycket! :)Jag använder Photoshop för att sätta ihop bilder såsom dessa.
linafoto

Lisa

Du är verkligen helt otroligt duktig på att fota. Blir så inspirerad!
Varje gång jag kikar in på din blogg och ser något av dina självporträtt så tänker jag alltid att du på något sätt ser ut lite som Kristen Stewart. Vet inte om det är munnen kanske ;)

Marthe Charlotte Drageland Klausen

April og August bildene var utrolig flotte!

Molly

Sjukt duktig är du! Jätte bra bilder ju! :)
Undrar vad du har köpt tröjan i "januari" där det står "wild spirit" super fin ;)

Tacksam för svar! Kram

Svar: Tack! :) Den är köpt här: http://www.kandeeshop.se/sv/
linafoto

fannysfotografi

Du är så duktig! Du inspirerar mig så mycket!

Tove Gustafsson

ÅH va snygga bilder Lina! :D

Sandra Svensson

Shit va duktig du är, tar otroligt bra kort :) Gillar din blogg skarpt!
Mvh Sandra

Josefin

Hittade nyss till din blogg, och jisses vad du är begåvad!! Inte ofta jag tycker om fotobloggar men din är verkligen grym. Du tar så sjukt fina bilder som skulle platsa i vilken tidning som helst. Typ de bilderna i Juni med tjejen i gul klänning, ett ord, WOW!! Du är grym tjejen! Kramar

Svar: Oj tack så mycket snälla du för denna kommentaren! Det värmer verkligen att höra :)
linafoto