Unboxing: Canon EOS 5D Mark III



Då får vi hälsa den nya kameran välkommen hem till mig!
Det blev den efterlängtade fullformatskameran Canon EOS 5D Mark III. Har precis varit ute på en promenad med den och kan inte säga annat än att den är grym!! Autofokusen är så säker och snabb och den är otroligt skön att hålla i. Jag vet vad jag kommer göra innan jag går och lägger mig idag - Utforska min nya fullformatsbebis ♥
52
Louise - Fotoblogg

Vad roligt med en ny kamera! :)

Dhini

woow jelous

Jarina

Och jag som tycker 2:an är grym, hur är då 3:an? :) Väntar på att få se bilder!

Svar: Måste hinna testa den lite mer :) Annars kan du kolla in den här filmen också: http://youtu.be/Demn7ONCl64
linafoto

Rebecka - fotoblogg

Inte lite avundsjuk, gud vad kul för dig!!

Rebecka Vigren - Fotoblogg

Åh va kul, lägg upp massa bilder sen! :)

Emilina

ÅÅh vilken dröm :D

Elsa (fotoblogg)

ååh lyckost :) typ drömmen för mig att ha en sån!

Jungarå Fotografi

Fan va kul!!!

Då kanske det kommer upp någon annons med objektiv som inte passar till fullformaten ;)?

Linn

Jag har också den kameran, men jag upplever inte autofokusen som väldigt snabb. Men allt är ju så klart relativt. Den är betydligt snabbare än den kameran jag hade innan, men inte alls i samma klass som Nikons D3 eller D4 som jag fått möjligheten att testa. (Men de är ju också dyrare haha) Har inte fotat alltför mycket rörelse med kameran, men de få gånger jag testat har det ofta blivit suddigt. Det kan dock ha att göra med att jag inte alls hade samma erfarenhet då som jag har nu.

Elin - Fotoblogg

Åh roligt!! Kan du ta några jämförelsebilder med din 7d & din 5d mark III ? :D Skulle vara roligt att se! :)

Svar: Absolut! :)
linafoto

linnjones.com - fotoblogg

Gratulerer! Du er jammen heldig! Blir mitt neste kamera dette! :)

Jonna Erlandsson

Åh vad roligt! Grattis :D

M ä r t h a . V

Åååh, drömkameran! :3

julia

kul med en ny kamera! :)

Jonatan

Ja, nu blir jag avundsjuk. Grattis till nya bebisen! Har själv inte riktigt plats i budgeten för proffskamerahus - å andra sidan har jag inte skickligheten att få ut mesta möjliga ur ett heller. Och i ett prioriteringsläge vill jag nog lägga pengarna på objektiv snarare än kamera. Och min 7D är inte direkt utsliten (den fyller 1 år i morgon). :-)

Svar: Jag har länge gått och dregglat över fullformat och nu äntligen kunde jag köpa mig en. Min 7D har krånglat mycket den senaste tiden (haft den i 2½ år) så det kändes bra med en ny nu. Samtidigt som jag kommer ha 7D som reservkamera på bröllop :)
linafoto

Hanna

Åh vad roligt, grattis till den nya kameran! :D

ANTONSFOTO

Guuud så roligt, grattis :D

Emelie

förstår din lycka! när jag fick min fullformat i maj kunde man inte sluta fota haha! ;-)

Anonym

skojarduuuuuuuuuu med mig. du köpte väl en 7d nyss typ? och innan det typ 10 till asbra kameror, vad gör du med demmmmmmm kan du inte typ sälja dem billigt eller nått. känns ondöigtnfhdjhdgh nejmen är bara sjukt avis sorry. du är en grym fotograf men dfdjfhgjgdhfjg ändå.

Svar: Har haft min 7D i 2½ år så det är inte så nyligen? Haha, hade en 400D innan 7D och inte 10 kameror ;) Har behov av en kamera som kan gå upp i ISO utan att det blir brusiga bilder (bröllop i kyrkan).
linafoto

Ctina

Gaaaaaaaahhhh GRATTIS GRATTIS GRATTIS

Rebecca

Vart köpte du den? =)
AVUNDSJUK punkt nu! :P

Svar: cyberphoto.se :)
linafoto

E L I N F E L I C I A S

åh, kul med ny kamera!

Mira Nyberg

Åh vad roligt! Vill också ha en fullformat! Ska själv köpa mig en Nikon D800 när jag har sparat ihop alla pengarna :) MAN BLIR JU INTE LITE AVIS! :( <3

Victoria - Fotostudent

Åh, drömkameran!! Har 2:an men skulle gärna vilja testa uppföljaren och känna skillnaden :)

Syster tlees

Den e du så värd efter allt jobb å slit du gjort i sommar❤

Svar: Kan inte annat än att hålla med ❤
linafoto

Marie

Jag är lite avundsjuk, men kul för dig! :)

Jennifer Bodin ♥

alltså lyckan som uppstår när man öppnar det paketet innehållande en 5d! :O

Nathalie - fotoblogg

Grymt!! Canon är bäst :) Ha så kul!

Esmeralda Edenberg

Men åh så himla nice, gud vad kul! Avis tjej här borta!! :]

Amanda

Hoppas vi får se masssssor med finfina bilder!!

Ida

åååååh vad kul, grattis!

johanna

åh vad kul med en ny kamera! :)

Siri

Åhhh, grattis :)

Amanda [SPONTAN]

Inte alls avundsjuk! Men superkul för dig! :D

Frida

Shit va najs! Vilken dröm! ;)

Becca

Jag är så avis så jag tror jag är helt grön i ansiktet just nu :P! Mitt nästa inköp kommer också vara en fullformat-kamera men kommer inte bli än på ett tag tyvärr..

Mangaloppan-Foto

WOW!
Längtar tills det kommer upp lite bilder!;)

Tokyo - Love

Wow, underbart! Sitter här och blir helt glad och sprallig för din skull, haha!

Ellen (alatariel)

Åh vad najs! Har själv planerat att köpa den. :)

P H O T O L I F E - Drömmer om att bli fotograf

Du får gärna jämföra 7d:n och 5d:n :) funderar så mycket på vilken jag ska köpa i framtiden! Och visa bilder och gör gärna en video där du berättar om den :D

Anna

Så himla roligt!!! Ska du sälja din 7D nu eller? Isånnafall SÄG TILL!:D

Svar: Nej den säljer jag inte :) Den blir bra som reservkamera nu.
linafoto

KAJSA [FOTO]

ÅÅH, man är ju sjukt avundsjuk på dej nu!:D

Emelie - fotograf

åh, jag förstår din lycka!! Samma som när jag packade upp min D700, det känns som igår som du filmade när du fick din 7D ;)

Björn

Så härligt,,,hann du med kampanjen på Cyberphoto med original batterigrepp på köpet?? :)

Svar: Nej det hann jag inte med... :/
linafoto

David (fotoblogg)

Grattis till nya kameran!:)

Anton

Videos like this make me jump off my pants, can't wait to have enough money for new body! And yes, I'm jealous.

Anna

PÅ kartongen står det att det innehåller en 5D mark III och ett 24-105 objektiv. blev det fel med lådan eller köpte du ett L objektiv i samma veva? :)

Svar: Nej, de hade väl ingen annan kartong antagligen. För på en lapp brevid stod det bara kamerans namn.
linafoto

Erica

Vad använder du för program när du redigerar film Lina? Åh hade du inte kunnat göra ett inlägg om att filma? Du gör ju ändå en hel del snygga filmer så det hade varit jättekul med lite tips! :D
Och är det du som sjunger "listen to your heart"? :O hade ingen aning om att du kunde sjunga också :o det lät väldigt bra iaf! :D spelar du något instrument också? :) kram

Svar: Jag använder enkla Windows Movie Maker oftast :) ja, det är jag som sjunger lite på låten. Jag har spelat tvärflöjt, men slutade för många mååånga år sedan.
linafoto

Koffe

Inte alls så avundsjuk haha Lär införskaffa min 5dmark iii när min 550d fyller 3 år.(nu till vinter) Men kalla den inte för fullformatsbebis för guds skull. haha

Svar: vadådå? Det är min lilla bebis. Går runt och bär på den hela tiden ;)
linafoto

Casowa

Åh vad jag tyckte videon var fin att titta på! Du sjöng förresten sjukt fint, du borde göra lite fina videos där du gör covers på fina låtar om du har tid för det! (: Det vore verkligen jätte kul. (:

Jag måste erkänna att även om jag föredrar Canons analoga kameror så tycker jag att 5D mark III sitter väldigt fint i handen (jag roade mig med att stå och jämföra kameror för en tid sedan när jag hade tråkigt, heh), så jag förstår verkligen att du gillar den. Om jag var du så skulle inte jag heller klara av att släppa taget om den, haha. (; Önskar att jag också kunde uppgradera mig lite grann vad gäller den digitala biten med kamerorna någon gång i framtiden, för det vore väldigt trevligt eftersom jag är väldigt sugen på D800 eller D800E. Men, men, det behövs ett jobb & en inkomst innan sådant fint kan bli verklighet. Dessutom har jag ju min polaroid som jag fick i studentpresent att utforska först, så jag kommer nog kunna hålla mig. (;

Anonym

Är det du som sjunger på slutet? :)

Svar: Om du menar videon "Listen to your heart" - Ja :)
linafoto

Johanna

Vågar man fråga vad pisklassen var? Är "en smula" intresserad av att köpa en sådan...

Svar: 25.000 kostar den nu :)
linafoto