Blue, orange and white

Canon EOS 7D + Canon EF 50mm f/1.4 + Canon Speedlite 430EX II
@ 50mm - 1/100 - f/10 - Iso100 - Blixttyrka på max
 
Igår kväll blev jag sjukt sugen på att fotografera, eftersom det var så sent (23:00) så fick jag stå modell själv. Då var det bara att ställa sig framför spegeln och sminka och fixa till mig för att sedan dra på några passande kläder som skulle matcha USA flaggan som jag tänkte ha i bakgrunden. Tejpade fast flaggan på väggen och ställde upp stativ och blixt och sprang och tog en testbild. Sedan var det bara att ställa sig och posera, haha!
 
Väl inne i photoshop så ändrade jag så att den röda färgen (flaggan och läpparna) blev till orange istället. Mest för att blå och orange är komplementfärger till varandra och det blev mycket coolare så :) Lite annorlunda med orange i flaggan än röd som man är van att se.
fotosession - lina flodins - linafoto - photoshoot - selfportrait
66
Alice

Shit vad snygg du är!

Emma

Snygga bilder!

erika

Helt underbart fantastiska bilder! Vore nice att se lite bts från detta.. :D haha

Sara

Jättefina bilder! :)

Louisefoto

Snygg bild :)

Louisefoto

Snygg bild :)

nicole

Häftiga bilder :)

Frida

Sjukt snygga bilder! coolt med det oranga :)

jennifer ringsparr

hej lina :)

jag har en fråga till dig, efter som jag tänker kanske köpa en ny kamera nästa år (hoppas!)
Är Canon 7D bättre än Canon 5D Mark II....? Du har ju 7D så jag undrar vad du tycker å tänker om 7D? Jag har just nu en 450D och är ute film möjligheter å bättre bild kvalitet...

emma

åh, blir sugen att se bts! ;)

Emma - Foto

Jättesnyggt! :)

S O N J A F O T O

Sååå fint!

Anabelle♥

Åh, gud vad snygga bilder! Du är så himla fin tjejen! Kram

ida - fotoblogg

Sjukt snygga abilder Lina!!

Emma Surell

så grymt häftiga bilder!!

Lovis

Suuuuperfina bilder! ;)

Sofie

Sjukt snygga bilder! :)
vart har du köpt shortsen? c:

Hanna

Grymt snygga bilder!!

Kram/Hanna

juliette-fotoblogg

Åh vad fina bilder!!

Celine Lindkvist

Dina Bilder är så sjukt snygga! Några bra tips för att bli bättre? ;)

Dessi :D

Vilka snygga shorts :D

J E N N I F E R F O T O

wow vilka grymt fina foton!! Gillar den andra speciellt mycket :)
Vad fin du är!!

Märtha

Skitsnygga bilder Lina! Så söt du är :3

Jättesnyggt och bra tänkt med att ändra det röda till orange istället, gav en härlig effekt i bilderna :3

M A T I L D A'

Super snygga! Kan du inte visa en original bild också, där det är rött? :)

J

Helt sjukt snygg du är!!

Jarina / foto

Du är så snygg!

Elin - Norrsundets lilla fotograf♥

Sjukt fina bilder på en vacker tjej! =D

Julie

Väldigt härliga bilder! Grattis till studenten. Förstår att det måste kännas riktigt skönt att slippa skolan. Hur länge har du fotat?

J U L I E ♥
medennikon.blogg.se

Tora (torathestar.blogspot.com)

Ohh, nu blev jag jättesugen på att fota lite porträttbilder, så det är väll bara att sätta igång nu, hihi!! Kan du inte visa lite behind the scenes bilder när du tog dom här!?

Ps. Läser du dina mail om man mailar dig?

MAJA KRON - Mitt liv i svartvitt

Du är sjukt snygg, bilderna var sjukt fina och outfiten är bara helt perfekt!

Frida

Underbart fina bilder med en vacker modell! Fastnade direkt för dina shorts! Var har du köpt dem? :)

Annika

Fina bilder :)

M I C A E L A S - En blogg om mig, mode, fotografi och annat kreativt!

Supersnyggt! Jag bara ääälskar dehär bilder, kul att få höra hur du tänker också. Med komplimentfärgerna t.ex. :)

Emilia

Snyggt det blev :)

Ellen

Du är så himla vacker Lina !!!!

juliaa

VART ÄR LINNET IFRÅN? KANON FIN TJEJ :D

Camilla (Milliz)

Du är så snygg haha :)

Hildana

Så Otroligt snygg!!

Lovisa ♥

Vad fina bilder och vad fin du är, sista bilden är grym! :)

Carolina

Satan va snygg på andra bilden!

Vendela

Snyggt! :)

Lovisa [Foto]

Det blev jätte coolt

Lotta

Du är så sjukt snygg och jätte fina bilder! :)

Elsa

Vilka superfina bilder! Jag tycker det ser ut som gamla reklambilder, super häftigt!

Fanny - foto&vardag

Grymt fina bilder. Älskar verkligen dit hår!

Marte Kristine - Photography

Så stilige bilder!

Sissi

snygga bilder!

Louise

Snyggt! Se lite Lana Del Rey inspirerat ut (speciellt den näst översta bilden)!

Lovisa(Foto)

Såå snyggt! Jag älskar din stil och dina bilder!!:)

Felicia

Snyggt:)

Där kom studentmössan till användning igen :)

Rebecca

Due så vacker! Bli modell istället för fotograf ;) hehe näe men påriktigt super fin är du!

Melodi

Använde du fjärrutlösare?? Ser inget i händerna nämligen! :)

Lovisa Blomqvist

Åh herregud, detta måste vara de tuffaste och snyggaste poträttbilder jag sett någonsin! Känns lite retro, skitsnyggt!

Amanda

MEN JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR VAD SNYGG!
Men titta på ansiktsuttrycket, sminktet, håret! Så galet. Sminka och fixa håret så där varje dag vettja ;)
Nej men allvarligt, sjukt snygg!

JJ

Du har en otroligt vacker blogg ska du veta! :)
Jag brukar aldrig kommentera andras bloggar andra eftersom att det inte är någon idé då jag är anonym ;)

Hur som helst, din blogg är otroligt inspirerande och jag måste medge att du verkligen har talang för den här kreativa ådran. Hittills är du den fotograf-bloggen som jag tycker utmärker sig mest inom fotografring!

Keep up the good work. Du är otroligt inspirerande!

Madde

vilka snygga bilder:D

erica

så jävla snygg!!!

Sara

snygga bilder! och du med :)

isabel

bra jobbat! älskar shortsen också! vart kommer dom ifrån? :)

Lina

älskar dessa bilder! fin du är!

jennie

du ser otroligt mycket ut som lana del rey på den andra bilden, speciellt som i början på hennes musikvideo born to die!

Maria

Fiiina du!!
Hur får du till fokusen på självporträtt, hur får du den så att den ligger på ögonen?
Har försökt mig på självporträtt ett par gånger, men tycker att det är riktigt svårt att få fokusen att ligga exakt där man vill (på ögonen)
Ett inlägg om att fota självporträtt kanske? :)

Ingvild

Ååh så fin du er!! Og antrekket, sminken og håret var så...perfekt! Kan jeg forresten bare få si at jeg synes du ligner litt på den britiske skuespilleren Georgie Henley? Hihi :D (lol så random)

Sommerklemmer Ingvild <3
PS: Såå herlig det må være å være ferdig med vgs! Hva skal du gjøre nå? (skole/utdanning etc)

lovisa [foto & vardag]

YOU ARE AWESOME!

Linda

snygg är du Lina!

Nadine

Du liknar exakt en skådis :D