Hur jag fotade vattenporträtten



Tack för era fina kommentarer i det senaste inlägget - Ni är underbara! Många undrade hur jag hade fotograferat bilderna, så här kommer en liten video på hur jag gjorde.

Utrustning: Canon EOS 7D + Tamron 28-75mm f/2.8 + Canon Speedlite 430EXII med Paraply
Inställningar: 28mm - 1/125 - f/5.0 - Iso100 - 1/4 styrka på blixten

Tillbehör till den externa blixten:
Stativ, paraply och fäste för stativ och paraply
41
Jennifer Bodin ♥

Du är så SÖT! :)

Amanda

Antog att det var så du riggat, skulle aldrig lita på mina armmuskler att hålla i kameran, haha! Tänk om man skulle tappa den ;)

Sophia Örtengren

kan inte du visa före & efterbild samt bara berätta lite vad du gjort i ps :)

ElinStrååt

Vattenporträtten var verkligen ursnygga! :D

- Anna Lötberg -

Vilken bra budgetvariant på en hemmastudio :D Vart köpte du ditt paraply och dess stativ?

Rebecka Vigren

Jag är lite nyfiken på vad du använder för stativ till blixten! Jättebra video!

Sandra

Tack för videon, du är grym Lina!

Ska testa det imorgon!

Kram

Maja

Hur mycket kostade hela din utrustning? <3. P.s du tar skiit fina bilder!

Sara Sjöström

Sv: Tack! :) Det är lite blandat. Som bas använder jag mineralsmink från Everyday Minerals, till ögonen har jag använt primer och microshadow från Make Up Store, sedan mineralshadow från Elf. Till ögonbrynen ett brynkit (ett typ av vax + skugga) från Elf :)



Kul att se hur du tog bilderna, de blev riktigt häftiga! Gillar din kreativitet :D Men trodde inte att du höll i kameran när du fotade :o Själv hade jag nog inte vågat... tänk om man råkade tappa den i vattnet :S

IDa

sv: Fast jag har större bröstkorg! så det ser heelt vrickad ut verkligen. har jag en som passar boobsen bra så ser det för litet ut för min överkropp xD sick

Rebecka - fotoblogg

Det var verkligen en rolig idé! Fattar inte hur du kommer på alla grymma idéer.. D:

Alexandra

du är lik kristen stewart! :D

Mina

Bilderna är verkligen heelt fantastiska!!



Hur har du redigerat bilderna? Bubblorna, är de redigerade eller var de där från början?

erika

Tack för denna video! Du förklarar så bra! :D

Pernilla

Jag skulle vilja ha stativ, paraply och fäste för stativ o paraply, men när jag kollade hos kaffebrus så finns det olika storlek paraply, vad har du för storlek?

Linda

Du är bäst!! Världens bästa fotograf! :)

M I C A E L A S (lovliie.blogg.se)

Vad kul med en video, en riktigt bra och kul video också :D

ellen ♥ -fotoblogg

Hur fotade du med externa blixten utan att den sitter på kameran?



skulle du kunna göra ett inlägg om detta kanske eller bara svara? :)

Sofia

Tack, ska testa någon gång! :)

Filippa

Hej Lina!

Grymt coola foton du har tagit! Ska testa det sedare när jag har köpt min kamera. Jo, nu är det såhär, att jag är också en musik-nörd så jag undrar bara vad låten heter? (den skulle passa bra till en film jag kommer att göra)

Tack!

ellinor mustikka

jätte fin blogg följer den! :) Jag gillar också att fota och jag har använt dina tips många gånger blir jätte bra bilder! :) Blir super glad om du kikar in på min blogg! :)

Viktoria - Hallon

grym video, kul att få se hur du gör! :D jag får nog ta och önska mig en sådan där extern blixt i födelsedagspresent :)

julia

Sen antar jag att du redigera dom också? huur?? :D

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Åh vad du är grym!! :D Superkul att se videon och du verkar vara en så himla söt tjej! Hoppas du gör många fler videoinlägg! :)

Emma

Skulle vara super snällt om du svarade på detta i en kommentar till min blogg så att jag verkligen ser svaret! :)

måste man använda någon blixt alls till dessa bilder? eller vad händer om man kör utan? :)

Tack på förhand!!

http://sstyleandphotoo.blogg.se/

ardiana

nä gud vad söt du är. Älskar dina bilder du är grym

kajsalisa

SHIT, vad du är duktig på att fota!

i vilket program redigerar du bilderna? :)

hahah, jag skulle aldrig våga prova det där, tänk om jag skulle tappa kameran! ;)

Svara gärna på min blogg och inte i ett inlägg ;)

lisa

bra video! du pratar lite som amy diamond hehe!

Brandon Lee

Inte illa,.dina vattenporträtten, man håller andan, men försök hålla näsan över ytan, det blir lättare att andas;-) Ha det gött-

jessica nielsen

extremt imponerad. jobbat som nattklubbsdrivare väldigt länge nu och är du intresserad, hör gärna av dig när du fyllt 18 så ska vi se om nattklubbslivet och mingelfoto är något för dig! jag gjorde det under en period. jätte spännande och kul extra jobb för dig skulle jag kunna tänka mig. kram!

Sandra

Gud det blev ju skitsnyggt! Var du inte rädd för att tappa kameran i vattnet?

trees gravid i London

Vad gullig du är :D

meja

ASSÅ FUUUCCK, jag älskar din blogg >.<

Jakke R.

Hejsan,



Underbar sida med grymma bilder!!!

Måste prova vattenporträtten. :)



Tips till dig som verkar experimentara:

Har du gjort spegelporträtt? Om inte. Gå in på min sida så ser du hur jag gjorde när jag tog kort på dottern. Man kan säkert göra nå bättre av det, men det var första gången jag provade. Kommer bli mera av det :)

Mvh Jakke

ellen

Åh, bilderna blev verkligen sjukt fräcka! Jag har bara en liten fråga. Var köpte du det där paraplyet? kom stativet med och vad kostade det i så fall? För jag antar att man inte kan sätta fast paraplyet på ett vanligt kamera-stativ?



-Ellen

Ylvali

Grymt bra och kreativt!

Andrea

Jaha vad lätt det verkade^^ Tyvär har jag inget badkar, haha, men bilderna blev sjukt snygga i alla fall!

Christer H

Fantastiska bilder och en riktigt bra behind-the-scenes-film. Det är härligt med fotografer som har din fantasi och som bjuder på sig själva.

Johan

Hittade denna.. känns som en ripoff på dina bilder.. och hur dom gjorde ;)



http://ffilippa.webblogg.se/2012/january/underwater.html

Matilda

Alltså...!!!! Du är helt grym! Grym grym grym grym! På att klippa ihop filmer, redigera foton,fota! Måste bara fråga vad de är för låt som kommer när du sätter ihop blixten och stativet och när du visar bilderna. Om du kan skriva i ett inlägg eller så! :)



Kram!

Emma

Bilderna är så sjukt snygga, skulle aldrig kommit på idén att fota i badkaret. Snyggt blev det i alla fall :D