Can you fix my hair?



It's a mess!
50
Louisefoto

Otroligt fina bilder

Fanny - foto&vardag

Haha, älskar ditt hår! :)
Riktigt fina bilder.

Malin Maria Johansson

Snyggt!! Har du färgat håret eller? :)

Svar: Tack :) Jag har färgat håret med hjälp av Photoshop, hehe.
linafoto

hantverksbloggen.blogg.se

Hur får du alla dina ideér när du ska fota självporträtt?!?

Svar: Jag får idéer samtidigt när jag fotar. Såhär gick det till den här photoshooten: Ville ta bilder på mig i en ny klänning. Fotade först långt ifrån men jag är så dålig på att posa med kroppen så jag ställde mig närmare och insåg att klänningen inte var lika fin upptill som den var nertill så jag tog av mig den och tänkte bara fota enkla svartvita klassiska porträtt. Sedan började jag ta hår framför ansiktet sedan la jag allt hår åt sidan och då såg jag att håret blev som en hjälm, haha, så jag satte fast håret med hårnålar sedan fortsatte det. Så brukar det alltid gå till. Ingen aning i början hur det kommer sluta :)
linafoto

Fanniezzz

Riktigt coola bilder!

ALMAS

så otroligt snyggt lina! längtar galet mycket till din självporträtts-kurs!

Svar: Tack! Längtar tills den släpps :D
linafoto

Alma Bengtsson

ÄLSKAR dina självporträtt Lina!

Svar: TACK! :)
linafoto

Chebaro

Fina bilder du tar!:)

Ellen (alatariel)

Sjukt coola och fina bilder!

Emmaholm.se

Himla coola bilder!

Elsa

Superfina bilder!

Mohammedi's | Art, model & designer

snygg

TIDSTJUVEN

Du har alltid så fiffiga idéer till dina självporträtt! :)

Mathilda

Kan inte du ha en frågestund?

Svar: Kommer nog ha en livechatt snart :D Meddelar när.
linafoto

E L I N F E L I C I A S

underbara bilder!

erika

Du är verkligen grym på detta! :D Helt fantastiska bilder! :D

Signe

fina bilder :)

Matilda

Har du färgat håret!? Fint i alla fall!
Men kan inte sluta skratta åt bilderna hahahah, på ett positivt sätt!

Amanda

Satan vad fin du är :)
Har du färgat håret, det var isånnafall himla snyggt, du passar i det :)


DU tar så himla häftiga självporträtt kan du inte visa hur du gör och vad du använder i en film? :)

Svar: Tack :) Jag har färgat håret med hjälp av Photoshop, hehe.Jag kommer berätta allt i min kommande kurs om Självporträtt.
linafoto

Maria

Alltså, du är ju bara bäst på självporträtt!! Vart får du alla idéer ifrån?? De verkar ju aldrig ta slut :)

Svar: Tack så mycket! Jag får ideér samtidigt när jag fotar. Såhär gick det till den här photoshooten: Ville ta bilder på mig i en ny klänning. Fotade först långt ifrån men jag är så dålig på att posa med kroppen så jag ställde mig närmare och insåg att klänningen inte var lika fin upptill som den var nertill så jag tog av mig den och tänkte bara fota enkla svartvita klassiska porträtt. Sedan började jag ta hår framför ansiktet sedan la jag allt hår åt sidan och då såg jag att håret blev som en hjälm, haha, så jag satte fast håret med hårnålar sedan fortsatte det. Så brukar det alltid gå till. Ingen aning i början hur det kommer sluta :)
linafoto

Clara Ketter

så sjukt fint som alltid! blir helt galen, vill ha dina skills. använder du en backdrop som bakgrund?

Svar: Tack! :) Jag använder alltid min vita vägg.
linafoto

Fanny

Jätte fint! Blir så inspirerad av dina bilder! :)

Filippa

Älskar dessa bilder, de känns lite viktorianska men fortfarande moderna. Älskar färgerna!

Fredrika

Hittade nyss din blogg av en slump, och är verkligen imponerad! Det känns som att vi har ganska lika smak på foto, så jag kommer definitivt att följa din blogg från och med nu! (Det finns många fotobloggar men i så många olika genrer... har hittills inte sett så många med fokus på mode/skönhet/porträtt..!)

Kul om du kunde titta in på min blogg om du har tid! Är ganska "ny" inom bloggandet så vill gärna ha feedback/tips. Bloggar på engelska :)

Fredrika
fredrikastaf.blogspot.co.uk

Svar: Oh tack så mycket snälla du :)) Ska absolut kolla in din blogg!
linafoto

Julia Nilsson

Jag blir lika imponerad varje gång av dina självporträtt! Kreativa :D

julia johansson

Har du färgat håret?? :)

Svar: Nej det har jag inte. Lagt in lite mer rött i bilden bara :)
linafoto

mary

Dina bilder är helt fantastiska :) älskar dom! kram

bella

älskar den 4 bilden! sjukt snygg!:)

Emma

Balla bilder!

A.L.M.A.S.F.O.T.O.N

Du borde färga det så! Jättesnyggt :)

sara

Superfina bilder!

Maja

Sjukt snyggt verkligen.

Evve-Normal is boring!

Ascoola foton som vanligt!! :)

Siri

asså först måste jag säga att din blogg är jäkligt inspirerande!!
sen måste jag säga att du tar så himla vackra bilder!!! ååh hihi! blir alltid så fotosugen när jag ser dina bilder. Liksom när man har en seg dag med noll idéer så är det bara att logga in på din blogg så vet jag vad jag vill göra liksom! Tack tack tack! kram

Svar: TACK så mycket Siri, verkligen kul att höra :D Fast jag har märkt att man inte behöver ha några idéer innan man börjar fota. Jag får det medan jag fotar. Så fungerar jag iallafall :)
linafoto

Melodi

Hej! Jättefina bilder och färger. Kan du inte skriva kort vad du använder för objektiv, inställningar och vad du har gjort i PS. Kort och gott vad du gjort med bildena :)

FOTO ▲ DAVID ANDREASSON

Bra bilder, vart fotar du alla dina självporträtt? I en studio? Och vad heter den du brukar använda? :)

Svar: Jag fotar i mitt rum, med min vita vägg och med en blixt: Canon Speedlite 430EX II :)
linafoto

anette

roliga, fina, spraklande bilder! :)

julia

du är verligen heeelt sjut duktigt ! stor inspiration får man av att kolla på din blogg !

Malin Börjesson

ASSÅ LINA! har läst din blogg väldigt länge och nu har jag äntligen kommit på VEM DU ÄR SÅ LIK!!!

Det är ju JENNA i VAMPIRE DIARIES , hon heter i verkligheten SARA CANNING! svin likt i vissa vinklar och ja det är en fet komplimang för själv tycker jag att hon är helt otroligt fin!
kram!

Elin

Åh gud vad fina bilder! Du är så himla duktig :D
Ha det fiiint!

Jenny

Riktigt coola bilder!

fia - pysslar, målar, syr

wow vilka sjukt snygga bilder du tar! :) crazy. Vart får du inspirationen från?

Svar: Tack! Inspirationen får jag samtidigt som jag fotograferar :)
linafoto

Ebba Molin

Gud så fina bilder! Älskar din hårfärg, färgar du själv eller hos frisör? :-)

Svar: Jag har Photoshoppat färgen. Har inte sådär rött :D
linafoto

Ebba M

SV: Haha jaha! Men snyggt var det i alla fall ;-)

R E B E C C A J O H N N Y S D O T T E R

dina bilder är helt magiska, så levande!

J U S T G A L A X E

Otroligt fina bilder!

neao

Men hallå, wow vad snyggt! :D
Vill verkligen göra något liknande!
Vad tycker du är snyggast gällande porträtt, vilken färg tycker du att man ska ha på väggen i bakgrunden? :)

matilda

åh, har läst din blogg ett tag nu och jag älskar den.
Du är helt sjukt duktig på att fota verkligen, man blir så inspirerad!
Kram på dig.

rasmus

vilken kamera använder du mest?

Svar: 5d Mark III :)
linafoto

Belinda

så himla snyggt!