Wintry self-portraits


Canon EOS 5d Mark III + Canon EF 50mm f/1.4 + Canon Speedlite 430EX II

Natten till idag fotade jag kalla och vintriga självporträtt. Jag ställde mig framför spegeln och började sminka på en massa vit ögonskugga över hela ansiktet och ja, ni ser ju.. Jag kände knappt igen mig själv. Så det har jag gjort under natten, då ni antagligen sov, hehe..

Edit: Vill bara tacka för alla kommentarer på dessa bilder. Ni är underbara!!
203
Simon Glimholt

Vilka fräcka bildar, och cool redigering! :)

A N N A - FOTO & MODE

Sjukt kreaktivt! Och fin du är!

hantverksbloggen.blogg.se

Jag får faktiskt lite Svansjön-känsla över bilderna.

Emma

riktigt häftiga och fina bilder!!! :)

felix

riktigt coola bilder!

Sara

OMG va cooolt!
Verkligen riktigt fiiina bilder! :)

Jarina

Kände inte alls igen dig. Men gud vad duktig du är och så himla kreativ! Jättesnygga bilder, älskar dem!

Clara-foto

Riktigt coola bilder! Kände knappt igen dig ;)

Clara-foto

Riktigt coola bilder! Kände knappt igen dig ;)

Frida

Riktigt fint och häftigt! Älskar speciellt tredje bilden! ^^

Juliana

Intressanta bilder:)

Matilda

Läskigt!

Erica

Det ser jätteläskigt ut! Men på ett snyggt sätt! :)

Hanna

Jättesnyggt gjort Lina!

Emelie - foto och design

Riktigt snygga bilder! Kreativt och vacker! Du är grym :-)

Jungarå Fotografi

Shit vilken fantasi du har!!!
Gillar speciellt den näst sista!!!

vanessaljungdahl.blogg.se

ja hållåer med! Svansjön! Typ den där black swan filmen ^^ Det ser ut som hennes sminkning ^^ SNYGGT!

Svar: Ja, jag tyckte själv sminkningen såg ut som vingar/fågelliknande, därav också fjädrarna i bilden :)
linafoto

Johanna [foto]

Superduperfina bilder! Kan inte du visa hur du ljussatte de här bilderna? Använde du ditt blixtparaply? :D

Svar: Jag hade blixten riktad upp i taket, sedan en reflexskärm för att lätta upp lite underifrån :)
linafoto

Anna Broman

Otroligt häftiga foton!
Älskar dom, lite läbbigt liksom!

Emma

WOW!!! kan inte du lägga upp lite BTS? Även före och efter bilder!! Grym är du, kram!

Anonym

Hur fina som helst! Du är så kreativ

Fia Lindstedt

Oj, helt fantastiska bilder!

Rebecka Vigren - Fotoblogg

Märks att det är modellfoto som du SKA syssla med i framtiden, det kommer bli så sjukt bra!

Svar: Kul att någon mer tycker det. Tycker även det själv eftersom det är roligast och jag kan vara med fri och använda min kreativitet på ett annat sätt :)
linafoto

elsa

SNÄLLA lär mig (oss läsare?) ljussätta och använda blixten på sådant naturligt sätt med de meterial och ljuskällor man kan tänkas ha som amatör?
Du är grymt vacker, stor inspiration!

Svar: I min kommande kurs "Självporträtt" kommer jag att ta upp sånt här! :) Allt från innan fotografering, under fotografering, och under redigeringen.
linafoto

Evve-Normal is boring!

Så sjukt snyggt och coolt, sitter ty här och gapar!

Erika - fotoblogg

Du är så himla duktig fotograf! Haha känns som du har så himla mycket inspiration till allting :) Väldigt fina bilder!

Olivia H

Riktigt coola bilder!! Vill ha lika mycket kreativitet som du Lina. Du är så sjukt kreativ och en av mina största förebilder inom foto!!

Tilda L

Det verkar som du gör allt sådant här under natten, varför då? :)

Svar: Är som mest kreativ då :)
linafoto

Tove

Vad vackert det blev! Riktigt häftiga bilder, de är nästan lite skrämmande! Gillar det! :D

klara

Jag fullkomligt ÄLSKAR dessa bilder!! Nästan att jag vågar säga att det är mina favoriter (av dina bilder alltså) åååå vad jag älskar dig du är så begåvad.

Svar: Åh tack så mycket Klara!! :)
linafoto

Marcus

Väldigt vackra bilder!!!

Marcus

Väldigt vackra bilder!!!

Sofie

Vilka fina bilder! Skulle inte du kunna göra ett film klipp hur du redigerade den tredje bilden? :)

Svar: Redigeringen av dessa bilder kommer jag ta upp i min kommande kurs som kommer att handla om just Självporträtt :)
linafoto

Becca

Riktigt häftiga sminkningar !

Hanna Wallström

Så himla vackra bilder! Älskar dem verkligen, din blick och sminket!

Emilia

Jäkligt snyggt! Du är verkligen kreativ :)

Sandra

Häftiga bilder! :)

J U L I A - fotoblogg

ÅH vad coolt! Ser knappt ut som dig! Jätte snygga bilder! :)

ylva

Åh, du är så duktig! Har följt din blogg så länge och aldrig tänkt typ "den bilden var inte så fin" för du är så duktig på foto, make-up, du är snygg, RUBBET! Förebild verkligen! :D

Lina Tsutsumi

Otroligt vackert! Älskar den där isig känslan!

Amanda Cleréus

Alltså när jag såg den bilden du har i headern blev jag faktiskt väldigt rädd och tänkte, vad sjutton har denna kreativa tjej nu hittat på. Iallafall så tycker jag att bilderna är sjukt coola och kan för mitt liv inte förstå hur du fått till dessa bilder! Du är otrolig Lina! :)

David (fotoblogg)

Bra bilder men lite creepy för jag kände inte igen dig ;)

Emma - Foto

Shit vad fint! Men kände inte alls igen dig! Skitsnyggt! :)

Sebastian Skarp

Det här är så himla bra Lina! Du är grym både bakom och framför kameran.

Frina Norberg

Herre jösses vilka bra bilder! Kärlek till natt-kreativiteten!

Sara Sjöström

Riktigt snyggt och kreativt! Sista bilden blev en solklar favorit för mig, grymt jobbat!

Det är något med natten alltså, brukar själv få mina mest kreativa stunder just då jag egentligen borde sova...

Anton

gryyyyyymmmtttt snyggt lina!!!

Tobbe

Mycket kreativt! Snyggt. Gillar sista bilden!

Silverbleed

Amazing!!

I like the third best. Very fierce

Ella Wirstad

WOW! Du är verkligen en konstnär, Lina! ... De påminner lite om en fågel, bilderna!

Svar: Tack så mycket!! Ja, jag tänkte lite på fågel när jag sminkade mig. Plus att fjädrarna passar in och ger det mer fågel-känsla :)
linafoto

marioncbs

Amazing! <3

Ingvild

OMG!! Så utrolig kult! :D Du er så kreativ og oppfinnsom, Lina! Stå på :)

Karin

sjuuukt snygga bilder!:D

fröken K | vill bli amatörfotograf

Coolt. Jag tänkte på den där ACOreklamen när jag såg detta, men jag förstår att du inte inspirerats av den. Hursomhelst var den första bilden helt ljuvlig!

aina [fotoblogg]

Sjukt coola bilder!

Jeanette

Skit snyggt Lina! Det var kanske modell du skulle satsa på istället ;)

Ellen (alatariel)

Verkligen jätte intressantta bilder och sjukt fina såklart! :)

Linn Ida Elisabet Ekman

åh fina bilder!

Frida

Åh gud vad vackert! Beundrar dig så!

johanna

Men vad häftiga bilder, du är sjukt vacker!!

Louisefoto

Jätte coola bilder

Ylvaminnie

Skitsnyggt!!!

Stina

Ser nästan lite läskigt ut, för jag känner inte igen dig haha! Otroligt coolt sminkning och snygga bilder :)

ninnishh.blogg.se

Alltså Lina du är så himla duktig och kreativ! Bilderna blev såååååå sjukt snygga!

Malin Wallberg [ www.mwphotos.se ]

Skitsnyggt Lina! Väldigt kreativt! :)

Frida

Shit va coolt, grymt gjort! Du är alltid så aktiv på nätterna ;)

MY VESTLUND '

COOOOOOOOOOOLT LINA!! :D

Fanny - foto&vardag

Oj, känner verkligen inte igen dig på bilderna ser ut som en helt annat person, riktigt bra sminkning! :)
Såklart fina foto med.

ida

sjukligt vackra bilder.

Julia Sundqvist - Fotoblogg

Åh tuffa bilder! Älskar den vintriga känslan! Vad är det för kurs du pratar om? :D

Svar: Tack :) Jag kommer släppa en kurs om Självporträtt inom kort. Då är det bland annat de här bilderna jag kommer gå igenom redigering på osv :)
linafoto

Lisa

Du är så sjukt duktig!

My

Älsakr bilderna!!! Skulle vara jätte kul om du visade före & efter bilder på någon av dessa underbara bilder! ♥

Björn

Amazing,,,

Julia

Jisses vad kreativ du är människa! Älskar det med dig. Man blir så inspirerad när man tittar på dina foton för du kommer alltid med något nytt, eget o unikt. Du är inte rädd för att ta ut svängarna, gå utanför ramarna och jag tror det kommer att ta dig långt. Du är ung, bara hållt på några år, men redan i klass med de största. Leo gren har för mig länge varit en av de största. Någon som är självlärd, unik, hela tiden bjuder på något nytt. Men jag måste säg att du är uppe i hans klass nu. Skitgrym är du!

M ä r t h a . V

Åh, shit så häftiga porträtt! Skitfräna verkligen! GASH :O

Emma Nordström

Så himla fina bilder! Kan du göra en video på hur du redigerade? ;)

Kram och läs gärna min blogg!

Frederikke

Fantastiske og inspirerende billeder. flot! :)

Hanna

Men Gud vilka fina men jag ÄLSKADE verkligen den tredje <3
Du är så kreativ !!!

Clara Ketter

NEJ FYFAN VA SNYGGT!

Julia

Åh vad coolt det blev :) Din ögonfärg kommer fram väldigt bra.

Anna

Åh, älskar bilderna!

joanna-livet med Aspergers syndrom

underbara bilder!

Sofia

Fantastiskt fina bilder! :)

Linnéa

Skithäftiga bilder! :D

Sandra

Jätte bra bilder verkligen! Du är super duktig!

Silje Louise

Heeelt rått!!!

Agnes

sjukt coola!!

Lillian

Riktigt tuffa bilder! Den första och näst sista är mina favoriter, de är mer en varelse än en människa och det ger dem det lilla extra! :-)

Netza - Amatörfotograf och kulturhistorisk nörd

Riktigt häftigt och snyggt!

erika

Hur coolt som helst! Och sant, svårt att känna igen dig först. :D Du är så duktigt kreativ! :)

Amanda

Älskar dom :O
Den näst sista och den med tre bilder i är mina favoriter sjukt snygga ;)

Linda

Shit, Lina! De här är helt klar bland dina bästa bilder! Jag beundrar alla dina idéer och din kreativitet. Galet snyggt!!

Victoria - Fotostudent

Men alltså på riktigt! Så himla fint!! Jag kände inte heller igen dig! Men så GALET snygga bilder!! Du är ju både proffsfotograf och proffsmodell :D

Tokyo - Love

Wow! Har alltid gillat dina bilder, men dina mode- och speciellt självporträtt är ju helt otroligt fina! Vilket uttryck!

pillan

assnygga! har sagt det förr, säger det igen, du har talang!

Helene Trollerud

Utrolig snygge bilder :DDD Du er så utrolig flink.

Therese [ FOTO ]

Du är helt grym Lina! Så bra bilder!

Laura

Så jäkla snyggt! Jag gjorde faktiskt en egen variant på detta, blev sjukt inspirerad! Kolla gärna in den hääär: http://fancyphotography.blogg.se/2012/october/when-you-turn-into-something-else.html#comment

:D

fiffi

Helt klart Grymma bilder! :D

annsoh

Hej! Fin blogg du har!

Vill du vara med och bli dagens blogg? :) gå in och anmäl dig skriv bara jag är med!
http://annsoh.blogg.se/2012/october/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen.html#comment

Ebba M's foto

Shit så fina bilder! Riktigt annorlunda och häftiga!

JOSEFINE ANDERSSON

omg så coola bilder!!!

Annie

Åh, vad häftigt! Är allt ögonskugga, även ögonfransarna? Jag letar efter vit mascara, du vet inte vart man får tag på det?

Du är en grym fotograf för övrigt. Har sagt det tidigare men sähger det igen. Du är awsome.

Svar: Ja allt är vit ögonskugga, hehe.TACK så mycket Annie :)
linafoto

Alexandra Westin

Gillart, mycket fina bilder ^^)

rebecca

sista bilden är riktigt snygg.

Mia

så fina bilder, väldigt inspirerande.

ebba

jag har följt din blogg ett bra tag och jag älskar dina bilder!

LENA

Häftiga bilder! :)

kiwiberries - tävling

wow vilka coola bilder!

Liborius

wow<3!

felicia-

Gud så otroligt, fin vackert och professionellt. Superfint!

Natalie

Vackra bilder!

Arctic Summer


Incredibly beautiful (!)

>> www.ArcticSummer.se <<

Annellisaa

riktigt fint och coolt, bra gjort!

Jasmine

Bildserien blev läcker och jag tycker att den förmedlar något utöver det vanliga. Bra gjort!
Kram

Elin

Brrr, ser verkligen kalla ut! SNYGGT! :D

Elin Ohre

helt fantastiska bilder!

Pinocchio

Riktigt snyggt!

Linda Rydén

Fantastiska bilder!

jossie

Så himla coola bilder alltså :)

Johanna

Grymt snygga bilder!

Kajsa

Helt otroligt fina bilder!

johanna

Väldigt fräcka bilder och sminkning! Lär gärna min blogg om mitt liv som student i London. :)

Emma

Oj, helt magiska bilder! Helt fantastiska :) Grymt jobbat! :D

Siri

Jättevackra bilder!

Ella Stork

sjukt fina bilder!

Louise

Vilka otroligt vackra bilder!

SARAS FOTON&TECKNiNGAR

Du tar alltid helt out of this world underbara bilder, men denna gång har du överträffat dig själv! Överdrivet snygga bilder, sjuuukt fina!

isabella

Sjukt fint! Verkigen. Brukar också få infall att sminka mig helt galet, men aldrig tar jag så vackra kort på mig själv.

Nora

Otroligt vackra foton!!

Sofia

Extremt fina foton, jag tror att jag måste börja följa din blogg.

N O R A

Gud va fina bilder! Super coolt ju!! <3 Hoppas du får en fin dag! ;D tror jag ska börja följa dig! :)

william

vackra bilder:D

Cassie

W-O-W...! Är riktigt imponerad! Ren konst, och superfina bilder! Använde du endast ögonskugga? Eller något mer? :)

Det där vill vi se mer av!

Svar: Ögonskugga och vit kajal :)
linafoto

Cecilia Möller

Apsnyggt! bra jobbat!

Emma

Stört bara, vad snygg och duktig du är.

Sandra

Gud, så sjukt häftiga bilder du har på din blogg!!

Felicia

häftigt!:D

Moa

Coola bilder :D

myralarsson.blogg.se

Otroligt vackert.

Jessika

Coolt! Ser verkligen annorlunda ut ja :D

SABINA

Gud vad fina bilder! :)

Anonym Anonym

http://privatebitch.blogg.se/ läs? ;)

Sabina

OMG grymma bilder ♥

jennifer

otroligt duktig som vanligt!! ;)

klara

Häftiga bilder! vill du veta en läskig sak? jag har också tänkt på att måla mig med ögonskugga i hela ansiktet, med både svart och vit.
men jag vet inte hur jag ska få bilden precis som jag vill ha den...hmm får tänka på det! GRYM BLOGG BTW!!

E

Asballa bilder!!

Sanna

Riktigt läckra bilder!! :)

Annster

Fina bilder :)

Robin

Älskar känslan i bilderna.

emma

helt otroliga bilder ! du ser ut som en svan ! as snygg !

filippa

Gud vilka snygga bilder!
Kram

Filippa Jansson

Hej snööögga bilder! En fråga, vad har du använt för något puder/ögonskugga? Ska nämligen göra ett projekt arbete och då måste jag hitta ngt bra puder som gör ögonbryn super vita! tack!

Ronja

Sjukt coola bilder! :D

rememberthiis.blogg.se

Vackra bilder!

antonya.blogg.se

såå fina bilder

mattyh.blogg.se

Först tyckte jag bilderna såg läskiga ut men sen blev de rätt fina ♥

Andrea

Men vilka häftiga bilder!

Tina

Oj så fina bilder!!

Linda Knutsson

FANTASTISKA BILDER!! Man blir så inspirerad !! Du är verkligen jätte duktig fotograf ! :D

Kajsa

OTROLIGA BILDER! <3

Mohammedi's | Art, model & designer

wow!!!! <3

Cecilia -f o t o b l o g g

Herregud vad duktig du är! Sjukt kreativa bilder, en sådan insperation du är! :) x

Nenzy

Hej! Super fina bilder!

Läs gärna min blogg om mitt liv som sexuellt utnyttjad.

http://nenzys.blogg.se/

Tborgs Photography

Häftigt!
Undrar bara vad du använder för bakgrund? Är det en skärm, eller en vägg eller har du ändrat bakgrunden i photoshop? skulle va kul att veta, hehe

Svar: Det är min vanliga vita vägg som jag brukar fota framför :)
linafoto

MJ

Fräckt! Sjukt duktig

Mikxki

Riktigt coola bilder :)

:)

åh så vackert!

Ingrid

SÅ GRYMT FANTASTISKT!
Älskar att jag får en känsla av studio och istället med hjälp av en speedlight så har du fått ett fint kort skärpedjup, lovin' it!

JENNYH - Mammablogg

Suuuuperfina foton!

Johanna

otroligt vackert och inspirerande! =D Känner igen mig i det där att istället för att sova pyssla med makeup, blir allt för mycket att man itter upp om nätterna och ritar face-charts eller sminkar sig istället för att sova ^^

Eline

helt underbara bilder, särskilt den tredje och den sista!

victoria

Otroligt kreativt!
Snyggt!

Cindy

Vilka häftiga bilder!
Grymt sminkning, gillar det stark! ;)

tereseflinth

RIktigt ritkigt riktigt underbart fina bilder!

Sandra Kantojärvi [ fotograf ]

Som hämtat ur en film! Riktigt tufft. :)

Amanda

Så himla fint!

Julia

Idén är ju super! :o
Hade aldrig kommit på något sånt, underbart! :)
Jätte fin äru! :)

Maolion

Shit vad coola bilder!!!

Fannie

Skit coola bilder!!

Agnes Sandvall

Kolla gärna in min blogg delar med mig om mitt fotointresse (Har inte fotat på länge väldigt mycket i skolan) men ta en titt http://agneskristinasandvall.blogg.se

Lovisa

super tuffa bilder!

viktoria

älskar bilderna, du är så vacker o grymma bilder :)

Sandra - (Förlovad, Familjeliv och graviditet) Nilsson

Snygga bilder!

Ida Bjelkert

Riktigt fina bilder, tjejen! :)

Paulina Suonvieri

WOW!!! shit vad duktigt!!!

Hanna

Vacker! Lite som flädersorbet, på ett ungefär. Tänker jag! ^^

Siri

så stört fina bilder tar du Lina, är ett stort fan av din blogg ska du veta! :D

Sophie

Wow jättecoolt!

Anna

wow!! önskar jag kunde fota som du! :) kan du inte lägga upp lite före och efter redigering? Liksom hur bilderna ser ut innan du redigerar dem och sen vad redigering faktiskt kan göra?

Maja - fotografen i Stockholm

Kan du göra en video om hur du gör sådana här coola saker? Även hur du sminkade dig och hur du fotade och redigerade på bästa sätt?
Skulle vara jättebra! Tänkte nämligen fota liknande.

Om du har andra bra tips (spelar ingen roll vilka slags tips, bara några tips som har hjälpt dig!) så skriv gärna till:
[email protected]

Öppen för alla slags feedback på mina bilder, om du har tid. (majawerner.blogg.se)
Ps: jag vet inte hur man läser svaren du skriver här på kommenterna så det vore bäst om du skrev svaret till [email protected].
Tack!

Fotograf Benedikte Bull

WOW! Dette var dødsbra! :D Digger sammensetningen av bilde 3!

Melinda och Sophie <3

hej, vilken fin blogg:) vad ska du göra i helgen?

Linnea

Helt klart en av de bästa självporträtten du tagit!

Amanda - vardag,foton,inspiration, outfit,tutorials,tips& och ibland lite annat! :)

tänkte inte heller känna igen dig men jättefina bilder och du fick verkligen fram de vintriga/kalla i bilderna! :D

sara

Jättefina bilder, du ser ut som en isprinsessa=)

Lowa

sjukt underbara bilder!

Johanna

Helt otroligt vackert! Kan du göra ett inlägg där du visar hur man gör?

sussie

wow, du är så himla duktig och vacker!

nathalie

Herregud va fina bilder! Va duktig du är !

Emma Roodla

Du tar många fina bilder på dig själv och dessa gillade jag verkligen!!

Josefin

Grymma bilder!

Sofie Dj

Mycket häftiga bilder :-D!