Tamron 70-200mm f/2.8 Di VC USD



I samarbete med Focus Nordic kommer jag att få testa Tamron 70-200mm f/2.8 Di VC USD i en månads tid. Ett objektiv med bildstabilisator och supersnabb Ultra Sonic AF-motor. Den här är en förnyad variant av den föregående (Tamron 70-200mm f/2.8 Di LD IF) och den ska tydligen vara riktigt bra.

Har ju ett telezoom, Canon 70-200mm f/4L USM Men det ska bli mycket kul att testa på detta som har bländare 2.8 och bildstabilisering. Vi får se hur bra det sköter sig på travbanan på fredag. Då ska den testas!

18
Becca

Jag har det objektivet. Är hyfsat nöjd med det, tycker dock att det inte alltid sätter fokusen rätt.

Becca

Rättelse: Kanske ska läsa ordentligt också, har föregångaren :P !

Sebastian Skarp

Åh det kan bli intressant att höra vad du tycker om detta objektiv! Jag har också en Canon 70-200 f/4 L, så en liten jämförelse mellan dom kan ju vara spännande.

Melodi

Köpte precis Sigma 70-200 f2,8 den stora nackdelen är att de är så sjukt tunga (1,4kg nästan)! Oavsett om man inte använder allt för långa slutartider så är det svårt att hålla stadigt därför måste man ha snabbare slutartider än vanligt, därför kommer låga bländaren till rejäl nytta!

Emilia

Åhh vad intressant! Är själv sugen på Canons 70-200/2,8, men kanske detta kunde vara ett nästan lika bra alternativ och billigare också :D

Jungarå Fotografi

Ska bli intressant och höra vad du tycker!

Matilda

Åå :)

Cornelia

Hur fungerar ett samarbete? Tar dom kontakt med dig osv? :)

Svar: Ja, de tar kontakt med mig :)
linafoto

Viktoria

ska bli kul att höra vad du tycker om det! :)

Fotograf Annie

Jag har beställt den föregående varianten, väntar på att den ska komma i lager på cyberphoto så jag kan få hem den :P

Hanna

vad kul med ett nytt objektiv! :)

Linn Ida Elisabet Ekman

Det var inte ett litet objektiv, haha :D

Magnus Ronner

Om det är i samma klass som Canon's 70-200 2,8 IS så kommer du att bli helnöjd det är jag övertygad om. Lycka till!!

Kaffehörnan

Vad skoj du ska testa

Nathalie

Hur mycket kostar det??
Du kan väl göra en recension sen på objektivet här på bloggen? :)

evelina

Hej! Jag är en tolvårig tjej som heter Evelina Wallden, jag älskar också att fota. Men jag har ett problem jag kan inte fixa snygga bloggdesigner, jag vet att denna frågan kanske är lite konstig men jag undrar om du vill hjälpa mig göra en? du kan skicka ett svar på min epost ([email protected]) om du vill det, och en sak till... du är grym på att fota, om du vill så kan du göra ett inlägg om hur du sminkar dig (som på bilden i din header när du håller din kamera framför munnen). Det vore grymt snällt både att fixa min blogg och inlöggen. Kram Evelina.

Sanna Andersson

skit de va ingen dålig pjäs de där , hahah

Isabelle

Hej! Undrar vad du tyckte om objektivet? :)
Mvh Isabelle