Att testa om ljuset blir bra



Haha, satt och kikade igenom bilder i mina hårddiskar och fann bilder från när jag fotade min syster för ett jobb till Friska Karlstad i augusti förra året. Jag skulle fota bilder på syrran när hon sprang med en karta i handen, så när syrran gick iväg och pratade i telefon så fick jag testa ljussättningen själv och det resulterade i dessa bilder. Försöker göra någon cool spring-pose.. och något annat skumt hopp, vad jag nu än gör?

Försöker göra en så bra och verklighetstrogen pose som möjligt. Men de sista hundradelarna innan bilden tas lyckas jag hinna med att ändra posen så jag gör något helt knasigt. Inte första gången detta händer, ni ska bara veta vilket stort arkiv jag har med sådana här knasiga testbilder ;)

*2 sekunder kvar*
Fixar till håret och gör en pose.
*1 sekund kvar*
Fokuserar på hur mitt ansiktsuttryck är.
*En halv sekund kvar*
Blir nervös och vet ej om min pose som jag gör ser bra ut.
*En fjärdedel av en sekund kvar*
Shit. Ändrar uttryck helt oplanerat.

...och där blev bilden förstörd.
Någon som känner igen sig?
18
Erika - fotoblogg

Haha känner väl igen mig.. Brukar bli en del bilder när jag fotar självporträtt :)

ragdis

hahahahaha, det gör jag hihi :D

Maja

Haha, håller med! :D

Amanda

Håller helt med! :) Haha

Tora (torahansson.blogg.se)

Haha, jjaaa!!!!! Håller med dig Lina :D.

Julia Nilsson

Härlig gif!
Skogen i bakgrunden ser nästan overklig ut :)

Karin

haha! Håller med! :D

Bea

Haha åh ja jag känner igen det där :-)

S△LLY

Hahah, jag känner helt igen mig ;)

Emma

haha är exakt likadan!!

LOVISA [ foto & vardag ]

Hahahhah, alltid! ^^

Kaffehörnan

Vad nice bild

my

haha grymma bilder!

Sosso

Haha vilka vackra bilder!:D

Hannah Danielsson

haha åh så gör jag jämte! det är lika irriterande varje gång, haha kram :)

Anonym

Igenkänningsfaktor 100! haha

Mysrob

Är de du som tar bilderna? Såfall är du grym! :) allt bra annars?

Svar: Ja, det är jag. Tack så mycket :) Allt är bra med mig!
linafoto

millamellan.se

Haha känner igen mig! :p Hur många blixtar/lampor har du med dig ut sådär?

Svar: Har bara en blixt. Den du ser på bilden - Canon Speedlite 430EX II :)
linafoto