Hur jag fotade vattenbilderna



Nu äntligen gick det att spara den. Visar hur det blir när blixten kommer rakt framifrån och hur det blir när blixten kommer bakifrån. Själv tycker jag bäst om när jag har blixten bakom för då urskiljs vattendropparna mycket bättre, och jag tycker det ger en mer mystiskt och spännande ljus. Hoppas ni lär er något av filmen :)

Lycka till med era vattenbilder :D
82
HQNEY - min alldeles egna fotoblogg

Ascoolt, tack för att du visade! :) Vilket program redigerar du filmen i? ;)

Emelie

Bra video!

Baso

Bra tutorial! :)

matilda

Oj, riktig stor skillnad. måste inskaffa mig en extern blixt!

Emma

Jättebra video :D Lärde mig väldigt mycket nytt. Ska nog prova en dag att göra sådär :) Tack för att du visade!

Frida

Bra video! :-) Kul att få se hur du gjorde.

Matilda

Jättebra video!

Försökte mig på detta igår men det funkade inte så bra, nu gör vi ett nytt försök! :)



Btw. Du verkar jättetrevlig och glá!

Rebecca

Sjukt bra!

E M M A - hobbyfotograf

Superbra video! Vet du hur man på någotsätt kan göra "det mystiska ljuset" med inbyggd blixt? :)



Taacksam för svar!



Kram.

Isa

Båda blev fina men på olika sätt :). Har nyss fotat vattenbilder själv, kika in och kolla om du vill =).

S A R A - En fotoblogg

Ska testa göra det nån gång :)

Jättebra video!

E M MA - hobbyfotograf

SV: Finns det något sätt att redigera dit det i photoshop då? ;)



Vad tycker du om mina vattenbilder på min blogg? (Om man bläddrar ner några inlägg!)

Lotta

Jättebra video, Tack för du fixade den :D

Mikaela

shit as bra videoinlägg :D Fler foto tips tack! <3 :)



du är jätteduktig Lina :D

natalie sandell - drömmen om att bli fotograf

hur kunde du ha blixten bakom? :)

och hur kunde du försvinna i bilden, har du något pogram då eller? vad heter det pogrammet isf? :)

btw, tack för tipsen..vill ha flera tips, hehe!

Anna Mathisen - photos

WOW vilken skillnad när du satte den bakom! Bra tips också :)

Fotoemilia

Skitbra video! Ska testa detta nångång då jag har tid :)

sofia

Kul att få se hur du gjorde, tummen upp för det! :)

Ebba Isabel

Otroligt bra tips!

Hur funkar blixten bakom skärbrädan??

Sebastian Skarp

Bra tipsvideo! Videon känns genomtänkt och det syns att du lagt ner tid och arbete på den. Det blev ju riktigt bra med blixten bakom skärbrädan! :)

M I C A E L A S

Jättebra tips! :)

natalie sandell - drömmen om att bli fotograf

sv: okej :)

vart laddade du hem de o hur?

eller har du köpt? :P

Lisa

vad har du för blixt & hur gör man så att den blixtrar utan att den sitter på kameran:D?

evelina

älskar din blogg, du ger verkligen jättebra tips!

Hedvig

Kul att se!:D Blev super snygga bilder ;)

FOTOGRAF Anton

jättekul att se, bra jobbat! :)

Lilla jag

Vilken härlig video du gjort, och kanonfina bilder!

Trevlig helg :)

Elaysah Foto

Hej Lina,

Tänkte fråga vad du använde för att få blixten att utlösa själv. Vilken utlösare använde du?

Hannah

Grymt tips! :D

Nu önskar jag verkligen att jag hade en kamera (min gick sönder) och en extern blixt.. ;)

Theres Helen Karlsson

vilken skillnad det blev med att ha blixten bakom skärbrädan, så nu är nästa sak på önskelistan en extern blixt. :)

Anonym

Kul video och toppenbra tips, tack!

Från en fotointresserad till en annan, du är super duktig! Nu ska jag kika vidare på din blogg!

Tack för inspirationen

Maja

Jättebra video, jag lärde mig mycket av den :-)

LINA

ball video :)

du är jättefin i tandställning! ^^

new york

härlig dialekt du har!

-

kan man fota detta med en digitalkamera ?

Lisen

åå, tack!

Jag har försökt jättemånga gånger, men aldrig fattat :S

» P H O T O L E N S

Så stor skillnad!

camilla

jättebra film,men hur får du blixten att fungera utan att den är fast vid kameran? :) är inte så insatt i sånthänt...hehee

SARAS FOTON & TECKNiNGAR

grymt fina bilder du tar! ;´D och hur mycket kostade ditt objektiv ? :)

camilla

ok tack för svaret :)

Lisa

okej, ska kanske ta och införskaffa mig en sån då:DTACK för svar, älskar din blogg=)!!

Ella - ♥

Sjukt fin blogg du har! SHIT! :D♥

Kommentera/kolla gärna min, om du vill hehe!

Frida J

Vad snygga bilder:)

Ella - ♥

Svar: Varsegod!♥

Gå in på http://www.designadinblogg.se/ så är det det senaste inlägget, där står det hur man gör!

Lycka till och tack så jättemycket för kommentaren/svaret, haha!

Malin

Riktigt bra video!

Emma (sysslingarnas)

jätte bra video, ska testa någon gång :)

frida.

gud, det där har jag undrat länge! tack så mycket för tipsen, bilderna du tog blev också riktigt bra :)

hajat

Tack! Lärde mig verkligen mycket. Har förut provat bara med att låta vattnet droppa men nu kommer det säkert gå MYCKET bättre! Var kan man köpa och hur mycket kostar en sådan blixt du placerad bakom skärbrädet? Tack än en gång, lärde mig mycket!

Ciccaa

Schyst video! :)

pippi

dina filmer blir bara bättre och finare för varje gång:)

jenny

coolt ! hur har man blixten bakom där liksom? fattar inte hehe (a)

♥ helén

Bra video :)

Ida

Riktigt, riktigt läckert! Måste ta och börja prova på fler olika tekniker med kameran, roligt att leka och testa sig fram ju :)

N A E M I F O T O

mycket finare resultat med extern blixt!

Men jag fattar inte hur du menar när du sätter blixten bakom skärbrädan? då är den ju inte kopplad till kameran? :)

olivia

jag är nybörjare på fotografering och hur allt funkar och sånt, så jag undrar precis som många andra verkar göra hur blixten bakom skärbrädan fungerar? behöver den inte vara kopplad till kameran? hur kan den då "blixtra" samtidigt? kan inte du snälla förklara hur det fungerar? vore otroligt tacksam, vill ju kunna ta lika grymma bilder som du!

Staffan [fotoblogg]

Blev ju riktigt snyggt! :) Smart o placera blixten bakom ;)

Lödd

Ett till förslag är att höja isot en aning (till runt 640) och dra ner styrkan på blixten till ungefär 1/16 eller 1/32 dels styrka. Eftersom det är blixten som fryser rörelsen ger en svagare blixt en snabbare tid enligt:

1/880 sek. vid M1/1-nivå (full)

1/1100 sek. vid M1/2-nivå

1/2550 sek. vid M1/4-nivå

1/5000 sek. vid M1/8-nivå

1/10,000 sek. vid M1/16-nivå

1/20,000 sek. vid M1/32-nivå

1/35,700 sek. vid M1/64-nivå

1/38,500 sek. vid M1/128-nivå

Ellen

Jätte smart ide ju xD

Felix

Tycker absolut att sånna här filmer är bra för att man kan få lite mer insperation då. Skulle gärna vilja veta hur du får all din insperation ifrån :P

J och H

Canon eller Nikon..??

lisachen ♥

Du är så bra! :D Blev skitsnygga bilder, och du är jättesöt! :)

lennART

tack för visningen lennART

Emelie

Jätte bra tips! :)

ellinor sjöberg [mitt liv / min blogg ]

Använder du något speciellt då du har blixten bakom ? Någon sladd eller något ? Menar, annars fattar la inte blixten att den ska "ge ljus" :)

E l v i r a

I din video där du touperar håret är du lik Kristen (/Bella från Twilight) precis innan det stängs av. :D



Fin blogg, kram.

EAPHOTO - foto & vardag

Såna här videosar är jättebra. Tänkte bara tillägga en grej till som du kanske kan göra en till video om eller uppdatera detta inlägg?

Att man kan göra det utan extern blixt också, asså detdära motljuset, superenkelt.

Man kan ha en lampa som har olika "starka" lysgrader eller hur jag ska säga, också sätter man den bakom skärbrädn och testar sig fram, och fotar antingen utan blixt på kameran eller med blixt.

Bara att testa sig fram, man får i princip samma effekt som med blixten bakom!



Kram!:D

PS. Din blogg är bäst! DS.

Elsa

Videon funkar inte! :(

Rebecka ;)

Det står att videon är privat så jag kan inte se på den :/

Celine ♥

Hej! Ville verkligen se videon, men det står att det är ett privat videoklipp. Vet att du har fullt upp med allt annat men ville bara säga att jag skulle vara riktigt tacksam ifall du fixade det!



Btw, superbra blogg ;) <3

Anida

varför går det inte att se videklippet? ;/..



grym blogg btw:)

Carro

Funkar inte :( kan du lägga upp den igen, skulle vara grymt!

Föresten är du grrrrrrrrrrrrrrrrrryyyyyym Lina! :D

Angelina

Det skulle vara så himla lärorikt att få se den videon, så skulle du vara så himla snäll o lägga upp den? ^^

Moa

Den funkar inte längre :(

VICTORIAFOTO

Kan man se den någon annanstans en youtube? Fungerar inte :/

Emma

Hej! Skulle vilja kolla denna film, men det fungerar inte? Den verkar vara privat. Varför?

Linnéa (LG)

Hej, det var mycket bättre med blixten bakom skärbrädan!

Josefin

Jag har en likadan blixt som du, men har du nån slavenhet grej för att kameran ska koppla även om du inte har den på kameran? Och vart kan man köpa en sån isåfall?

Tacksam för svar!

Kramar Josefin

EllenOtendal

Hej! :) Jag vet att detta inlägg är gammalt men jag hittade det nu ;) Kan alla externa blixtar tas av kameran och blinka liksom? Vet du det? :) KRam!

Amanda

Hej super bra tips :d men jag undrar bara om det finns något annat sätt att få det coola ljuset om man bara har inbygd blixt? :D

Isabelle

Shit vad bra nu fick jag många bra tips som jag kommer använda mig av! TACK ♥

Emelie

Hej!



Jag har en liten fråga till dig. Jag har en extern blixt till min kamera men vad behöver jag för att kunna ta bort blixten och fota? Alltså att kameran har ''kontakt'' med den externa blixten...



Tach i förväg :D

Emma

hejhej lina <3
skulle vara jätte snällt om du ville svar på min fråga. Funkar denna bild till detta: http://www.netonnet.se/art/foto/blixt/blixt-canon/canon-speedlite430exiiledtal43/116863.4574/