Att bygga mitt drömboende





Vet ni vad jag drömmer om?


Att bo tillfälligt på olika platser och resa runt i världen, få erfarenhet och bredda min syn på saker och ting, för att sedan fästa mig vid en plats och bygga ett eget boende. Det ska bli så självförsörjande som möjligt med el, vatten och växthus. Springa barfota varje dag och plocka med mig en klase färska morötter in till köket. Rum som har högt i tak, gärna med ett stort takfönster för månens ljus att lysa in genom. Rum ska ha väggar i olika riktningar, samt väggar med rundade former. Väldigt få rektangulära former. Många olika vinklar och rundade kanter och hörn. Jag finner det inte så inspirerande med en lång korridor som har raka väggar, utan jag ser gärna en korridor som är lite böjd. Det ska vara inspirerande att bo där. Möbler ska tillverkas speciellt till huset med material inspirerat av naturen. Gärna rinnande bäckar eller liknande inomhus. Eller tänk er den där böjda korridoren som jag pratade om, tänk om den lutar en aning nedåt och vid sidan av gången så forsar det vatten. Ah, jag blir fylld av lyckorus när jag tänker på det. Ta med och inspireras av naturen inomhus. Fönstren ska både vara trekantiga, fyrkantiga, femkantiga och runda. Stora och många små fönster. På insidan ska man kunna se ut genom alla fönster, men på utsidan ska några fönster vara speglar, just för att skapa roliga och inspirerande effekter anpassat till naturen. Placera fönster och rum efter hur naturen ser ut. Sovrummet ska ligga i soluppgångens riktning, och vardagsrummet i solnedgångens riktning. Skapa konst helt enkelt. Och hur fantastiskt vore det inte att få bo i sin egen konst? I naturens egen konst. Ja, tack!

Jag gjorde mycket ritningar på hus när jag var mindre och där var former och växtlighet något som fanns med, utan att jag tänkte på det då. Det har jag kvar i mina tankar och en dag ska jag bygga mig mitt drömboende och då ska jag kombinera de ritningarna med nya ritningar. Då kommer mina små arkitektdrömmar att gå i uppfyllelse. Underbart :)
Drömboende - Lina Flodins - Linafoto
10
Robex Lundgren

fin bild

Amanda

Jätte fin bilder!! <3

Caroline

Alltså! DRÖMMEN att bo i just det hus du beskriver!

Karin

ååh, det är exakt mitt drömhus!! När jag var lite (och lite fortfarande) ritade jag massor av ritningar och planlösningar. Det är så himla roligt och huset du beskrev i stora drag något jag skulle vilja bo i och drömmer om att bo i!!

Sofia

Låter så himla inspirerande!!

Sofia

Låter himla fint! :)

Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Vilken härlig drömbild!

Malin Bergsell

Så sjukt fin du är :)

Amanda

Hej!
Har du några tips på kameror jag har för tillfälle en Canon EOS 600D och känner att det börjar vara dags att uppdatera mig! Har funderat på en Canon 70D eller en Canon 6D, vilken tror du är bättre? Jag fotar i första hand porträtt men även en hel del sport

Koffe - fotoblogg

Låter som något som jag också kan tänka mig att bo i! :)