Bilddiskussion: Vilken bild är bäst?





Tack..


...till den stormande vinden som gjorde att det superfina lövet flög in genom fönstret, annars hade dessa bilder inte blivit till. (Och tack till mig själv för att jag lämnade fönstret öppet).
...Och stort tack för all fin respons jag fått både på Instagram och bloggen. Helt sjukt vad snälla ni är!










Vilken bild är bäst?

Fotograf Lina Flodins - Lina Flodins - Lina Flodins Photography - Porträtt - Self portrait - Självporträtt - fotograf i Karlstad - selfportrait
47
Rebecca Rasberry

Jag tycker den med de bruna ögonen helt klart. För jag tycker den med de blåa ögonen tar lövets plats i strålkastaren om man kan säga så. För tack vare lövet så fick du denna iden till dessa bilder. Så jag tycker du ska hålla dig för bruna:)Ha det bra! Hoppas du kommer fram till något! Kram Rebecca

Maria Ekblad

Jag tycker om de blåa ögonen mest just för att det är kontrastfärger, och det gjorde sig väldigt fint med lövet också :)

Anna [foto]

Jag röstar för den bruna :)

Lisa

Den bruna, eftersom hela bilden är så sjukt fin när man kollar på detaljer och sånt och jag tycker att de blå ögonen är snyggast egentligen men som sagt "ser" man inte riktigt det andra!

Theres

Jag känner att ifall du tar den blåa så blir det mer fokus på DIG och dina ögon såklart. Tar du däremot den bruna så blir det fokus på bilden i sig och det blir en helhet.
Sen beror det på vad du vill med bilderna också, vad vill du att de ska säga?
Fokus på dig och ditt fina ansikte: BLÅ
Fokus på helheten, lövet och temat: Orange

SJUKT SNYGGA BÅDA TVÅ, JUST SAYING.

Anonym

Blå!

EMMA

Helt klart bruna! Eftersom typ "meningen" med bilderna är lövet så tycker jag fokuset ska ligga på det. :)

Emelie

Den med blå gillar jag bäst! den tilltalar mig bättre, kontrastfärger och mina ögon dras helt enkelt direkt till den med blå ögon :)

Emelie

Den med blå gillar jag bäst! den tilltalar mig bättre, kontrastfärger och mina ögon dras helt enkelt direkt till den med blå ögon :)

Emma

Den med bruna ögon, det blir mer "enhetligt" och framhäver lövet mer :)

fröken K | svensk amatörfotograf i Oslo

Den med bruna ögon tilltalade mig mer, just på grund av att de liksom smälter in i bilden som också går i bruna toner. Om du hade gjort en med gröna ögon så kanske det hade sett ännu coolare ut, men det är du som är bäst på redigering!

rememberthiis.blogg.se

Båda är fina, men fastnade mest för de bruna ögonen :)

Sofia

I början av videon när du la upp bilderna tänkte jag direkt att bilden med blåa ögon var finast och såg lite lugn fast ändå farlig ut. Men efter att ha funderat ett tag så kom jag fram till att bruna ögon skulle ge ännu mer lugn och sätta lövet i fokus. Jag tänker mig att det var lövet som fick dig att ta dessa bilder och att det borde stå i fokus!

Lydia Elstig

Den med blåa ögon!

Anna

Älskar de bruna ögonen!

Amanda

Den med bruna helt klart därför att den med blåa ögon gör bilden lite mer rörig. Men båda är jätte snygga så det var svårt att välja!

Vera

blåa!!

Alma Bengtsson

Innan jag kollade på filmen kändes det självklart med bruna ögon men du gjorde mig osäker haha... Dock tror jag som du säger att de blå ögonen kan ta lite för mycket plats. Men det känns som att det är lite mer liv i den med blå ögon ändå...
Gissar att jag inte gör det direkt lättare för dig.

Okej, en slutsats:
Bruna. Det känns mer enhetligt helt enkelt. Man tar in hela bilden på ett helt annat sätt än man gör när du har blå ögon. Man dras till det blå och då blir det som att man inte riktigt kan se bilden i sin helhet. Typ.

Svårt det där! Fina båda två såklart.

Sara Karolina

Jag tycker helt klart bruna ögon! De blå ögonen är väldigt fina men de tar bort fokuset från lövet! :/

elsa

blå gör bilden med intense och skapar kontrast osv, det gör bilden mer intressant! Tycker jag :)

elsa

blå gör bilden med intense och skapar kontrast osv, det gör bilden mer intressant! Tycker jag :)

Amanda sjökvist

Jag tycker båda färgerna blir supersnygga! Jag tycker att man får mer fokus på lövet med bruna ögonen och mer fokus på dina ögon när dom är blå. Så båda funkar superbra, beror kanske bara på vad man vill lägga fokusen på! :) Kan du inte bestämma kan du väl ta ett brunt och ett blått öga, hihi! ;)

Rebecka

Jag tycker den vänstra, med blå ögon. Det blir en fin kontrast!

Elin

Tycker den med bruna ögon! :)
Just i en sån bild som är så jordnära är det finare ifall alla går i samma ton :)

Kitty

Bilden med bruna ögon ser bäst ut i helhet!

Malin

Den högra! Gillar att alla färger går i samma jordnära nyanser! :)

Jessica

Jag gillar den högra mest! Färgerna är bättre och du har ett fantastiskt glow i ansiktet på den :)

Magda.

Riktigt svårt! Föll först pladask för bruna ögon, men tycker det är riktigt ballt med blå också. Jag tror dock, som du säger, att det kanske blir för mycket fokus på ögonen när dem är blå; samtidigt som det känns som att den med blå blir mer detaljrik och spännande. Tror faktiskt att jag föredrar den med blåa ögon ändå, den drar till sig lite mer uppmärksamhet och gör att man studerar bilden mer tycker jag.
Jag hade dock också provat att göra ögonen lite mer åt det gröna hållet. Brun/gröna kanske. :)

Susanne Erøy

det er som du sier. Med de blå øyene blir fokuset automatisk på øyene. Selvom det er sykt fint, så tror jeg i denne bildeserien jeg ville gått for brune :)
Elsker virkerlig det bilde!!

Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Jättefin bild och du har jättevackra ögon oavsett färg! :) Jag röstar nog ändå för brunt men det är målfoto alltså, båda är jättefina!

Louise

Så sjukt snygg bild på dig! Båda färgerna passar in jättebra men jag röstar nog för bruna :)

Moa - hobbyfotograf

Jag tycker du ska ta den med bruna ögon. Den är så mycket snyggare eftersom precis som du säger, blir det en bättre helhet :) förstår vad du menar och varför du tvekar, men jag säger bruna ögon :)

Sara Nygren [FOTO&VARDAG]

Båda är jättefina men bilden med bruna ögon tycker jag nog är snyggast då det blir en mer enhetlig bild med resten av de bruna nyanserna och man ser mer av detaljerna:)

sannasj

Jag röstar på de bruna ögonen för att bilden säger mer och ger en helhet. Just i denna bild ser de blå oäkta och opassade ut! :)

Miina

DE BRUNA! Utan tvekan!!

De bruna gör så att bilden ser sammanhållen ut, allt går ihop och det blir en vacker bild, hela bilden! När man ser den i brunt tänker man WOW är de här verkligen sant? För de är så sjukt fint! Allt passar ihop! Bruna ögon, skjortan som är vikt lite hur som och är lite brun/grön samt skrynklig, fräknarna, slarviga toffsen,posen och LÖVET! Det blir en bild man kollar på och fastnar för ju mer man tittar på den! Det händer mycket men de blir inte slarvigt och "B" eftersom att allt matchar! Allt följer i samma färger/tema och de vita vid ögonen och lövet poppar fram både löv o ögon på ett diskret men SNYGGT sätt! Är kär i den bruna! Wow Lina du har gjort en fantastiskt jobb med detta fotot!

I den med blå så poppar ju ögonen men de funkar inte med tanke på att du har ett gult löv precis i samma "fokuspunkt". Hade detta varit en bild utan lövet så hade de blå absolut varit bäst och då hade allt de bruna smält samman och ögonen poppat ut på ett enkelt och stilrent sätt! Blå ögon=inget gult löv. Less is more med de blåa ögonen i en sån bild :)

Lite om hur jag tycker, du ville ju ha respons så hoppas du inte tog illa upp utav något! Skrev endast med god tanke! Skulle även önska en video på hur du redigerade :) SUPER intresserad verkligen, oo taggad på att se resten! KRAM!

Lina

Den med de bruna ögonen! :) snälla kan du inte visa hur du fixat den i photoshop??

Emelie Alexandersson

Definitivt den med bruna ögon.
Bilden blir mer en "helhet". Allting smälter in på ett charmigt sätt.
De blåa ögonen tar över för mycket och man fokuserar endast på dem och inte på det övriga i bilden!

dilan

bruna!

Anonym

Jag tycker båda är superfina men gillar nog bilden med de bruna ögonen lite mer :)

Skulle vara superroligt om du skulle kunna göra en video och visa hur du har redigerat dessa bilder, otrolig snygga bilder!

Emma

Blåa ögonen var ju också sjukt fint. Jättesvårt :s
Men tycker nog bruna för tycker lövet är så himla fint och dedär vita prickarna får mig att smälta. Så tycker man ska se det och ha det mer i fokus än ögonen.

Emma

Alltså när jag ser den bilden med bruna ögon så dras mina ögon direkt mot lövet, och det är liksom lövet jag börjar fundera kring och jag fokuserar mest på lövet. När jag kollar på bilden där du har blå ögon så dras min blick inte längre mot lövet utan istället mot ögonen. Jag tycker därför mest om den med bruna ögon för att det speciella med bilden för mig är lövet och alla höstfärger, att det blir liksom för mycket med bruna ögon!

Viktoria

jag tycker helt klart de bruna ögonen! Det känns på något sätt bättre för ögat när du kollar på den bilden. De blåa ögonen gör att det blir en för konstig kontrast med resten av bilden. Det är en otroligt fin bild, helt amazing.

becca

Bruna, tycker man inte tittar på lövet på den med blå ögon.

Josefine Korpe

Hej!

Jag hade hemskt gärna velat se hur du redigerade dessa bilder? :)

Johanna

Ooh svårt! Men mina ögon dras instinktivt till den högra! Så.galet.vackert!!

Pouline Gernes

Omänskligt vacker!
sv: Tusen tack! Puss

Caroline Bygdeson

Jag tycker helt klart den med bruna ögon. Det blir en slags harmoni över att fokuset ligger på lövet istället för ögonen och att ögonen "sticker ut" mindre i bilden.