This trip... no words!

Här kommer ett inlägg om vilka platser vi besökte i Norge och hur vi åkte. Vi var borta mellan måndag och kom hem idag fredag. Det är tredje gången jag besöker dessa platser, men första gången jag har haft mycket tid att upptäcka och njuta av allt det vackra. Det blev två nätter i Åndalsnes och två nätter i Geiranger.

Vyn från vår tältplats i vackra Åndalsnes. Här efter att ha bilat 56 mil och precis slagit upp tältet. Solen är på väg ned och det är snart dags att krypa till kojs. Men först, måste ju fota en bild!!

Efter att ha vaknat upp i tältet första natten, lite frusen, stod det på dagens schema att vandra 2 km. Lätt tänkte vi, men vi fattade inte riktigt vilken lutning det var förrän vi började. Men vi gav inte upp. Efter 1 timme och 55 minuter var vi uppe på Rampestreken som ligger 537 meter över havet.

Efter förmiddagens vandring var vi riktigt trötta och hade så ont i benen, så vi satte oss i bilen och åkte runt i Åndalsnes på sigtseeing. Här vid en strand inte lång ifrån campingen. Bilder från 2013 på samma strand finner ni här.

Tredje dagen packade vi ihop tältet och begav oss mot nästa camping. Här står jag på en bro vid en fors precis innan Trollstigen. Det finns så många fina platser man kan stanna på längst vägen.

Här på toppen av Trollstigen med päronen och blickar ut över vyn. Längst bort ser man Åndalsnes. Och vad päronen inte vet här är att de kommer få se fantastisk natur de kommande timmarna. Naturen är helt magisk mellan Trollstigen och Valldal. Ett hett tips!! Bilder därifrån får ni se i ett senare inlägg. Från Valldal tog vi färjan över till Eidsdal och sedan vidare till Geirangerfjorden.

Vi vaknade upp med solen på Vinje Camping vid Geirangerfjorden och lyssnade till vattenfallets kraft. Den ligger precis vid campingen och dånar hela natten, hehe. På förmiddagen åkte vi iväg med bilen mot Dalsnibba. Efter halva vägen stannade vi på en av mina favvoplatser och fotade en massa. Det var grönt i dalen och väldigt varmt!

Här är vi uppe på Dalsnibba som är ett berg man åker upp på med bil som ligger 1476 meter över havet. Därifrån (om det är en vacker dag) ser man ända ner till Geirangerfjorden och andra platser runtomkring. Blåsigt, kallt och ...snö!! Den här bilden och den här ovan är fotade samma dag. Yep, kontraster!

Här säger jag hejdå till Geiranger och tackar för den här gången! Nu har vi Sognefjellsvegen och Tindevegen kvar att åka innan vi beger oss hemåt mot platta Karlstad.

Nu är jag hemma och är riktigt trött efter bilturen. Mina ögon har fått se mycket fint och nytt! Vänta er mååånga bilder här på bloggen framöver. Sooo exited att börja redigera bilderna!
Dalsnibba - Geiranger - Geirangerfjorden - Norge - Norway - Rampestreken - Road trip - Sognefjellsvegen - Tindevegen - Vinje Camping - trollstigen - Åndalsnes
Heléna

Oj så vackert! Min dotter är i Norge och jobbar över sommaren och hon skickar helt magiska bilder och vi åker dit på tisdag. Man kan inte tro att sån natur finns på riktigt.

Maria Ekblad - nyföddfotograf i Göteborg

Det är sjukt vad vackert det är!!!! Underbara bilder. :)

Maja

Förstår verkligen varför många åker till Norge och fotar! Helt fantastisk natur!!!

Henry

WOW! Thanx for this wonderful pictures and impressions! :-)

Elin

Åh! Vilka vackra bilder! Ska åka till Norge nästa helg med några vänner. Kommer bli så kul! Dina tips är ju guldvärda! Vilken kamera använde du till dessa foton? :)

Sara

Ååh! Jag måste ju verkligen tillbaka till Dalsnibba och se det utan dimman ;) längtar efter resten av bilderna! Suger verkligen i Norge-längt-nerven nu!

Malin Bergsell

Sjukt fin miljö och fina färger i bilderna :D

Alma

så fina bilder!! Älskar ljuset i första, ser magiskt ut!

johanna

ååh måste åka till Norge känner jag rent spontant efter att ha sett dina bilder! magiskt vackert!

my

Alltså hur fint?!?!

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Vilka vackra bilder! Jag vill också åka till Norge! :D

Ingvild

Åh, Norge <3

Rebecca

Åh, så himla fina bilder och Norge är så vackert!

Melvin

Hej, snygga bilder. hejar på dig! :D

majamyra| en livsstilsblogg mitt i uppförsbacken

Wow, vilka underbara foton på fantastiska platser! EN dag vill jag också åka dit.
/Lisa

Simone

Norge är helt makalöst vackert. Har spenderat ett par sommar i Finnmarken, och det är så man tappar andan!