God morgon!






Klockan stod på 03.00 inatt. Hade tre larm på runt den tiden för jag tänkte att jag skulle ut och beskåda blodmånen. Tror ni att jag vaknade då? Neeeej! Har inte ens något minne av att det har ringt. Jag blev så sur när jag vaknade av mitt larm vid klockan 06.00 istället. Då drog jag ut för att fota soluppgången vid en dimmig morgonsjö. Det var fint i alla fall :)

Såg du blodmånen inatt? Var det fint?
Berätta för oss som missade..

18
Cassandra

Var ute och såg den vid fyra inatt. Var ganska häftigt att se den, blev verkligen röd! Tog några bilder, men vet inte riktigt hur de blev haha :)

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så härliga bilder! Själv missade jag också månen, men det var på grund av att det var för molnigt hemma hos mig, haha!

Svar: Åh synd för molnen! Men då har man en bra anledning till att sova, hihi :D
linafoto

Kajsa

Missade då min mobil fick slut batteri när jag lyssnade på musik. Får vänta tills 2033 och inte missa. Min kompis var dock uppe och såg den så hon skickade bilder. Det såg asgrym ut!

Shanelle

Åh, vad typiskt alltså!
Jag såg blodmånen men det var lite moln som kom och försökte förstöra lite från början. Men hur fränt som helst! Vad gode trött sen haha :D

Lili

Vilka fina bilder! Jag såg inte heller blodmånen, skulle inte orkat gå upp den tiden, haha!

Alma

Jag såg blodmånen! Fotade dock inte eftersom jag inte har något teleobjektiv... Men det var i alla fall jättehäftigt! Kändes lite surrealistiskt när man trött tittade ut genom fönstret och såg en orangeröd fullmåne. Konstigt och coolt!

Svar: Åh men då har du sett den i alla fall :D Coolt! Du har minnesbilder av den!
linafoto

Linnéa

Jag såg den! Samtidigt som jag är glad att jag inte bor i Stockholm så är jag lite bitter att jag bor i Småland där det är skog överallt! Han därför inte se mycket av blodmånen eftersom den försvann bakom granarna ganska snabbt. Men det lilla jag såg av det så var den väldigt fin :)

Svar: Åh typiskt!! Bättre att se den lite i alla fall än inte se den alls.
linafoto

Emelie J

Ja jag såg den men jag blev så ledsen för att jag visste inte riktigt vad jag skulle ha för inställningar på kameran så bilderna blev inte optimala tyvärr :(

Svar: Åh vad synd att det inte blev någon bild. Men du såg den ju i alla fall och har en minnesbild i huvudet :)
linafoto

Malin Bergsell

Vad är det för objektiv du har?:)

Svar: Canon 70-200mm f/4L USM :)
linafoto

Ebba

Dina bilder är så himla fina!!

Svar: Tack Ebba :')
linafoto

Martina Holmback

Men härliga bilder ändå som du tog på morgonen. :)

Svar: Ja jag kände: Fick jag inte en bild på månen så ska jag minsann få fina morgonbilder! :)
linafoto

Hanna

Var ute vid fyra och såg blodmånen. Mycket fint, och en mycket fin stjärnhimmel.

Maja

Tänkte ett tag att jag skulle ställa larm mitt i natten men prioriterade sömn istället (tyvärr) :)

Felicia

Vilka fina bilder!!

my

Jag var uppe i 1,5 timme och kollade från det att månen bara syntes halvt till den var helt röd. Därefter gick jag in igen då hela processen skulle gå tillbaka och månen skulle synas och bli normal :)

Svar: Underbart :D
linafoto

Olivia Henningsson

Det var superhäftigt! Jag gick upp vid 4.00 och var uppe i ca en timme... Först var månen knappt synlig, men så helt plötsligt började den skifta till en varm rödorange färg. Resultatet hittar du på min blogg! Kram

Svar: Åh vad häftigt :D Måste gå in och titta!
linafoto

AW - Fotograf

Jag var uppe från och med månförmörkelsen och till att den gick tillbaka till normalt. Riktigt coolt faktiskt och är otroligt glad att jag lyckades få lite bilder på den!

Emmi i Barcelona - explorista.se

Härliga bilder!