Creative from Stockholm






Canon 5d Mark III + Canon 50mm f/1.4
Multi-exposure on 5D mk III


Här är några bilder jag fotade igår när jag hade två timmar att ta död på i Stockholm innan jag skulle hoppa på mitt tåg hem till Karlstad. Kände inte för att fota "vanliga" bilder på alla sevärdheter för sådana bilder har jag fotat hundra gånger, haha. Så jag körde på svartvitt och använda mig av multi-exposure funktionen i min kamera. Jag valde att jobba med tre bilder för jag tycker det är lagom. Inte för många och inte för få bilder. Man tar en bild, sedan en till och tillslut en sista bild. Sedan lägger kameran ihop dessa på ett coolt sätt. Man kan göra liknande i Photoshop efteråt, men det är mer speciellt att få denna effekt direkt ur kameran.

Så det gjorde jag. Gick från centralen till stadshuset och sedan vidare till gamla stan och slottet innan jag vände om mot centralen igen.
Stockholm
9
Jarina

Åh vilka kreativa bilder!

Alma

så snyggt!

hjjonsson.blogg.se

Coola bilder!

my

Så snyggt!

Elina

Riktigt häftiga bilder!

Elin

Häftiga bilder! :-) Kul att experimentera!

Felicia

Häftiga bilder!

Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan

Så kul att testa något nytt och resultatet blev väldigt bra!

Matilda

Tufft det blev!