Har fotograferat hår i Göteborg

För er som följer mig på Snapchat (@Linafoto) har inte missat vart jag har hållit hus idag. Jag, kameraryggsäcken och mina studioblixtar for ner till Göteborg tidigt imorse för ett fotojobb. Hårbilder till Grazette of Sweden. Har varit med Grazette en hel del och filmat/fotat, men det är superkul att få förtroendet att fota bilder på modeller med fint hår som ska visas vid sidan om en viss produkt. Som ska printas ut dessutom. Förhoppningsvis, om det blev någon bra bild, hehe! Jag är nöjd med några, men det viktigaste är ju att dem är nöjda och vill göra något av bilderna. Först ska jag behandla bilderna (mycket väl) i Photoshop och sedan ska det skickas iväg och godkännas av Grazette innan jag kan publicera dem här. Förstår om ni är nyfikna :) Jag längtar efter slutresultatet!


Här slänger jag upp några print screens från det jag filmade. Enda bloggmaterialet jag har från idag.

Här fotas det för fullt och Linda Beronius fixar håret.


Packar ihop utrustningen.

I fotografyrket ingår styrketräning! Stark blir man (och får så jäkla spända muskler, massage hjälp).
Grazette of Sweden
4
OLIVIA | 17,5 årig tjej i medievärlden.

Härliga bilder!

Angelica Bengtsson

Åh så kul, du verkar ha många roliga jobb på gång nu :D Jobbar du som fotograf på heltid nu eller? Och hur är det i din egna studio, trivs du? :D

Svar: Ja det är kul :D Tidsmässigt typ 75%, men prismässigt är jag alldeles för billig mot företag, så det måste jag jobba mycket med så jag kan börja tjäna det jag förtjänar :)
linafoto

Angelica Bengtsson

sv, Ah, det är inte lätt det där, jag har gjort många mindre fotojobb gratis i år och många har sagt till mig att börja ta betalt, men det är svårt att prissätta sig själv, såklart!

Svar: Ja det är super svårt. Mycket har jag också gjort gratis, men det måste bli ändring på det!
linafoto

Sara

Det blev säkert hur bra bilder som helst!! Du är ju så himla duktig fotograf! :D

Svar: Tack så mycket :D
linafoto