Thank you 2014

Januari





Starten på ett nytt år. Började det nya året hos min moster och kusiner i Dalarna med glitter och champis. Den största händelsen var väl när jag tände eld på håret, ohmygod! Åkte skridskor som är bland det bästa jag vet. Målade en tavla som jag håller närmast om hjärtat av allt jag någonsin har målat. La även upp ett redigeringstips, don't miss it! Den här månaden publicerades intervjun om mig på Kamera&Bild's hemsida, läs den här!

» Se fler bilder och saker som hände i januari!









Februari





Publicerade lite kort om hur jag brukar redigera mina landskapsbilder. Spana in det HÄR! Min hårboll Baileys fyllde 8 år. Fotade Felicia under en livesändning på bloggen. La in ett tips på hur du kan ändra hårfärg i Photoshop. Jag och Felicia vann titeln "Årets Entreprenör" på UNO. Den här månaden är det också alla hjärtans dag och jag firade det med att tacka för 8000 prenumeranter på bloggen. Tack! Åkte ut med bilen och fotade självporträtt i solnedgångens vintriga kyla. Jag föreläste om mig och mitt fotograferande på min gamla gymnasieskola. Min systerson Mio fyllde 9 år. Postade ett litet redigerings-tips.

» Se fler bilder och saker som hände i februari!









Mars





Plåtade självporträtt. Var på Attitude mässan i Stockholm och fotade med Felicia i en hiss. Skrev ett inlägg om min kärlek till min externa blixt. Postade en före&efter-bild på beauty retouch. Det blev också en tripp till Gävle för att hälsa på farfar & Liil. Fotade även självporträtt med hår i munnen, haha!

» Se fler bilder och saker som hände i mars!









April





Jag köpte mig ett nytt objektiv, ett fast 24mm med bildstabilisator :D Tog med Mio ut på en fototur och visade sedan i ett inlägg hur jag redigerade en av bilderna. Gjorde en video om min torsdag. Fotade ett lyckotroll. Var barnvakt och gick på en promenad med killarna, bästa!! Jag klippte mitt hår. Var ute vid Hammarö sydspets och fotade i solnedgången. Var barnvakt åt mina systersöner igen och gjorde en film om den dagen. Hade en fototräff i Göteborg och filmade en BehindTheScenes-film åt företaget Grazette. Var ute på Hammarö sydspets flera gånger denna månad och en av gångerna fotade jag Mio & Milian med bar överkropp och med änglavingar. Avslutade den här blogg-månaden med att tipsa om skärpedjup vid porträttfotografering.

» Se fler bilder och saker som hände i april!









Maj





Vi började att fixa med båten så att den blir fin och sjöduglig inför sommaren. Sedan blev det årets första båttur :D Min kusin Ida och hennes familj ställde sin husvagn på en camping här i Karlstad och var uppe och vi umgicks mycket under sommaren. En händelserik sommar på den campingen. Åkte till en av mina favorit fotoplatser och fotade självporträtt. Var i Globen på Miley Cyrus konsert. Alltså grymt är ordet :D

» Se fler bilder och saker som hände i maj!









Juni





Det blev många turer ut med båten, härliga båtliv! Var på Friends Arena och såg One Direction. Var och såg på Amerikansk fotboll för första gången. Plockade jordgubbar en massa gånger denna sommar. Firade midsommar på en camping med syrran och hennes familj. Gjorde en video om hur jag lockar mitt hår. Odlade jordgubbar och lite annat grönt. Jag och Felicia startade ett nytt foto-projekt. Den sista veckan denna månad började jag att jobba på ett hemservice företag. Plåtade också ett bröllop i regnet den sista helgen.

» Se fler bilder och saker som hände i juni!









Juli





Det var festival - Putte i Parken. Jag sydde en fransväska av en gammal mocka-kjol. Många dagar i juli spenderades vid båten och i vattnet. Plåtade sommarens andra bröllop. Ett bröllop utomhus och så himla underbart! Ett löv flög in genom fönstret och jag fotade självporträtt :)

» Se fler bilder och saker som hände i juli!









Augusti







Jag var på fotoresa i Norge tillsammans med 7 andra tjejer som valt att följa med. Superkul!! Fotade självporträtt och postade några bilder på hur det kan se ut till en början. Åkte ut till flygplatsen med syrran och vi fotade några bilder tillsammans :) Var en liten tur till Stockholm och hälsade på kusin Ida.

» Se fler bilder och saker som hände i augusti!









September







Hade en liten fotokurs i samarbete med Tamron och Blogg.se. Spelade in en musikvideo till den unga och talangfyllda Elin Brolin. Se videon HÄR! Jag njöt av solens strålar och ljudet från vågorna att jag fick en djup koppling till jorden ;) Fann en bra deal och köpte mig en liten kamera som jag använder dagligen för att filma med och uppdatera min Instagram bland annat.

» Se fler bilder och saker som hände i september!









Oktober








Visade min kärlek för grått och mjuka kläder i form av ett outfit-inlägg. Felicia fotade mig och jag la upp en BehindTheScenes-video. Föreläste om mig och mina bilder på en fotoklubb här i Karlstad. Felicia fotade mig ytterligare en gång och även den här gången filmade vi en BehindTheScenes-video. Fotade frisörbilder också :)

» Se fler bilder och saker som hände i oktober!









November







Var i Stockholm och fotade några hårbilder. Skaffade mig en tatuering :D Skrev ett inlägg om kunskap och Google. Publicerade en film från fotoresan jag hade i Norge i Augusti. Passerade tiotusen följare på Bloglovin' <3 Spelade in en till musikvideo till Elin Brolin. Var i Sälen och var hårmodell för Grazette och fick mitt hår färgat väldigt mörkt brunt. Kom hem med nya erfarenheter.

» Se fler bilder och saker som hände i november!









December



I december hade jag en paus från bloggandet. Jag fotade också väldigt lite än normalt och bilderna som jag har fotat har tidsinställts till januari. Så ni får vänta till januari att se bilder från december :)










Picture from last year's New Year celebration.



Nu är det inte många dagar kvar av det här är året. Jag hoppas att du har haft ett bra år. Det här året har varit ett mellanår för mig. Det tog lite längre tid än vad jag tänkt att komma iväg på äventyr. Men tur var ändå det för jag har lärt mig så mycket det här året. It was meant to be och jag är glad för vad detta år har gett mig. Nu gör vi en ny start på 2015. Vill önska er ett Gott Nytt År och tack till er som följt mig detta år! ♥







Se hur tidigare år har sett ut...
» 2013
» 2012
» 2011
2014 - Lina Flodins - linafoto
9
Anonym

SÅ många fina bilder! Lövbilderna är min favorit från året :)

Svar: Taack :)
linafoto

Maria

Så mycket fina bilder! Det är kul att se hur du utvecklas :D

Svar: Tack :D Ja det är kul att se tillbaka på och alltid lika spännande att se hur det kommer se ut nästa år.
linafoto

Sofia

Så himla bra årsresumé!

Svar: Vad kul att du gillar den. Tack :)
linafoto

Ida

åå lätt fulaste bilden från nyår haha uää... vi får ta snyggare iår höhö (y)

Svar: Du jag håller med!! Kanske någon annanstans än vid matbordet bland åskådare 😁
linafoto

becca

Du är en riktigt begåvad och kreativ person i alla fall, speciellt med tanke på att det är "ett mellan år". Ska blir jättekul att titta på de musikvideo:s du filmat! :) Gott Nytt År Lina !

Svar: Åh tack Becca :') Gott Nytt År på dig!
linafoto

Emelie

Så himla fina bilder! :)

Svar: Thank you :)
linafoto

emma

så bra årsresumé!! :)

Svar: Tack :)
linafoto

Anonym

Wow!

Alma Bengtsson

Älskar dina årsresuméer, så fina! :) Har varit så roligt att få träffa dig under 2014, hoppas vi kan ses igen och fota!

Svar: Tack Alma :) Säger detsamma! Vi kommer ses fler gånger!
linafoto