Behind The Scenes - Filmprojekt



Igår kom Moa och August hit för att vara med i den korta filmen jag håller på med. Det blev lite stressigt eftersom vi visste att regn var påväg. Så när vi spelade in sista scenen så började det spöregna så det var bara att springa hem. Jag vet inte riktigt när jag blir klar med filmen, har klippt ihop ganska mycket av den redan, men självklart ska den finjusteras innan jag lägger upp den. Insåg också att handlingen i filmen var bara så konstig. Så nästa gång jag ska göra film ska jag ta hjälp att någon som får skriva manus. Att filma och klippa ihop är så sjukt kul!

Lägger upp lite Behind The Scenes klipp filmat av August. Tack! Alltid kul att ha sånt material :)
August Erikson - Behind The Scenes - Lina Flodins - Moa hedman - linafoto
18
Clara

så himla coolt! ser fram imot att se det färdiga resultatet! :)

Ellen

Ska bli superspännande att se slutresultatet!!

Gjertrud

Hvor gøy!! Du er flink til å lage prosjekter å jeg gleder meg seriøst til filmen er ferdig, jeg er sikker på den blir utrolig fin

Gjertrud

Jeg må bare spørre, hvor har du kjøpt den delen du har koblet på kamera for å ta stødig film? (har lyst på en slik selv)

Simon G

Åh filmning är så roligt! Kul att få se lite bts med. Ett tips är ju att göra en "Storyboard" att man skissar scenerna och skriver korta hjälprader innan man börjar filma, det fick vi alltid göra på multimedia-lektionerna.

Maria Magnell

Hej, Har läst din blogg ett tag nu och den rockar! Jag planerar att resa till london, något tips på vad man ska tänka på? vad man måste se och hur man smidigast tar sig fram till de olika turistmålen så som big ben, london eye?

emy

Hej!
Just nu kör jag "veckans blogg" i min blogg! Var jättegärna med och delta genom att bara kommentera att du är med :)

Ha det bra!
KRAM

julia

ser ju riktigt spännande ut! (:

Cornelia

Ska bli spännande att se den färdiga filmen och vad den egentligen handlar om. Ser ut som att det är en kvinna som vaknar upp i skogen och följer fjädrarna typ hem igen, vet inte riktigt men ser ut som något sånt.

emelie

Hur gör du när du visar "före och efter" redigering och man bara behöver sätta musen på bilden så ändras den? Tacksam för svar :)

Maja

Kul :D

Johanna L

Spännande! :D

Louice

Spännande att se hur det blir sen! :D

Jessica

Längtar tills videon är klar!

S |FOTOBLOGG|

Gud vad roligt! när har du redigerat den och så klart? :)

Alice

åhh den ser ut att bli grym!!

Malin Wilensjö

Åh jag har alltid velat bli fotad och jag har en ide på hur jag vill bli fotad och det är med en vit långklänning och sen så en stor vit genomskinlig sjal och ute i en sådan skog ;)

Matilda

Jag undrar om vi som läsare får se den färdiga filmen. Skulle vara kul att se. :)