Bakabaka kameratårta



Har fått så sjukt många kommentarer om kameratårtan som jag hade på min student, så jag tänkte att det kunde vara roligt med lite behind the scenes bilder på hur det såg ut när jag och min syster gjorde den. Det var lite pilligt för att försöka få till de rätta proportionerna samtidigt som det skulle bli en ätbar tårta av det hela :)

Har också fått frågor om min syster jobbar som konditor. Hon är utbildad konditor på gymnasiet men hon jobbar inte med det idag, nästan, för hon bakar muffins och annat fika på ett café här i stan. Men jag ska peppa henne till att börja göra fler tårtor och även betaljobb, för hon kan ju!
158
Jessica Fotar

Jättecool :)

Ellen ~Foto och vardag~

Coolt!

Rimfrost's Photos

Så Snygg Tårta :)

Becca

Jag är så imponerad !

Michaela

Ja herregud. Den var ju döläcker! :)

Rebecka

Den var verkligen så snygg!

sia

Stilig!

Erika

Den är så grymt häftig! Hon är jätteduktig ju :D

frida

Jättefin blogg och en grymt fräck tårta!

Moa

Så himla cool! :)

Julia

Vilken cool tårta!:D

Anonym

WOW! Grym tårta :)

Sofia Eriksson - TÄVLINGAR!

Jättecool tårta! :D

Tilda

sjuukt nice! :D

maja

Vilket jobb!

Saga

Vilken sjukt häftig tårta! ♥

Elin

Nej, va snyggt!

have you met miss jones?

OMG! Snakk om talent! :D

A-K

Det borde hon verkligen göra, hon är ju jätteduktig :)

Sofia

Vad tycker du om att ha en glugg mellan framtänderna? Hiss/Diss

allibrall

Asså det där är sjukt! Asså omfg :o Skit snygg! ♥
Lust med ett länkbyte (:? ♥
Hör av dig sötis :) ♥

tessan

men vad roligt :)
hade ni mallar och gjorde efter med??

fin blev den :)

hur är det med dig annars?

Mangaloppan

Jag ska försöka göra en likadan av min kamera någon gång! Den är så fiiiin... Peppa på henne och visa henne alla kommentarerna, då kanske hon tar mod till sig och stiger ut i kakvärlden!

Märta älskar Saade

Hej!
Vilka sjukt fina bilder du tar och vilken cool tårta :)
Grattis till studenten förresten!

Malin - mamma till Alice och Lowe, lillasyster i magen! <3

Så jäkla tuff alltså!! :D Vad duktig du är!!

Natalie

Tårtan var verkligen häftig! :)

Fia

Hej! Det här är första gången jag är på din blogg och jag tycker den är jättefin!:)

Emilia

Så himla cool, haha!

Din fru

Men jag dog av litegrann när jag såg tårtan. GRYM! Dog även av lite då jag såg att ngt aphuvve kommenterat din glugg, blev tvungen att kolla upp bilderna på dig och du har en sjukt charmig glugg tycker jag. Den andra kommentatören kan prova att äta lite skit tycker jag ;o).

Julia

Den e så cool! :D

Märtha

Kul med Behind The Scenes-bilder! Hoppas det går bra för din syster :)

Liten Mupp

Vilken cool tårta!

Felicia

OMG!! Snygg tårta! :)

Sarah

Sjukt cool! Tror nog den blev lika grymt god som den ser ut ;)

SANNA

TACK för svaret :)

♥ Ida - Hon som föddes med LKG

Har awesome tävlingar på bloggen :D
Dagens awesome, fototävlig, gissningstävling och en tävling där du kan vina valfri vaar från kavatajag :)

http://idahtt.blogg.se/2012/june/dagens-awesome-1-2.html
http://idahtt.blogg.se/2012/june/fototavling.html
http://idahtt.blogg.se/2012/june/gissningstavling-vad-tror-ni.html
http://idahtt.blogg.se/2012/june/tavling-vinn-en-valfri-vara-fran-kavatajag.html

Jesper

Helt Galet cool tårta! Själv tror jag att jag fick någon jordgubbstårta då jag tog studentet :P

Magisk blogg Lina! Läser varje dag

Tjäna!

Ella

Wow alltså - om hon gör tårta igen ( eller ni!? ) så filma - så häftig!

Emma | Emmas bakblogg

Riktigt fin!

fanny

åh vad fin! hon får gärna göra min student tårta nästa år haha ;)

S a n n a W i d m a n

Sjukt duktiga ni/hon är! :D

Annelie på Elefantnytt

Så himla häftigt!

Pernilla

Hej!
Jag vill köpa en sytemkamera men det finns ju så många att välja bland. Undrar om du har något tips på vilken man ska spenadera pengarna på.
Är nybörjare kan man väl säga, lär mig ganska snabbt. Finns det någon systemkamera du kan rekommendera?
Kram

Carolina

Sick!! Sjukt bra jobbat!!

aliengirl- artist & actor

Hoppsan råkade skicka en kommentar utan att skriva något, hehehehe! :P

Det är så jävla grymt coolt! Riktigt kreativt av dig! :D

Eleonore- Kokboksutmaningen

Wow vilken tårta, så duktig hon är! :D

Eleonore- Kokboksutmaningen

Wow vilken tårta, så duktig hon är! :)

Emma

sjukt läcker! :D

ems

Hejsan!
Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om hur du använder din externa blixt och vad du har för tillbehör? Har nämligen en extern blixt, men vill gärna kunna använda den kreativare (t.ex. att man inte behöver alltid ha den ikopplad till kameran) och du tycks ju kunna rätt mycket :) Skulle bli superglad, eftersom jag försökt hitta tips på nätet men inte hittat! :)

Sandra

ascool! :D bra jobbat!

Marias Bakglädje <3

jisses, det där är fasen talang! Vilket jobb, och var verklig den såg ut sen! :)

Sara Babai

Jätte häftigt !!

Josefin

Sjukt snygg och kreativt!

D A V I D S P H O T O - photo / my life

Svar: Jaha, jo det finns en dansbild :)

http://cdn.publishdev.se/cdn/1-2/633654/images/2012/107_193578574.jpg

Kanske finns mer men har bara sett den :)

Therese Ekendahl- hästar, 1D och en massa mer!

riktigt coolt!! förstår inte hur hon/ni kunde göra den så perfekt?? :OO

Johanna olsson

Ni två får gärna komma och göra min födelsedags tårta :D

tessan

vad fränt :)

vad ska du hitta på idag när solen skiner så fint?

Tilda

Va synd att hon inte jobbar med det för hon är ju grym! Tycker det är skit svårt med beställningstårtor men grymt kul :D Du får övertyga henne till att börja jobba lite extra när hon är så bra ;)

Tove

Hon kan ju verkligen! Tårtan var hur fin som helst

Janina

Jätte snygg tårta!

Cindy

Grymt!!

cecilia

shit va snygg och bra gjord!

Amelie

Hej!

Kolla in min bloppis med fräscha kläder, skor, jackor etc! Fynda billigt nu!

http://keilema.blogg.se/

Mvh [email protected]

Tindra

Gud vad duktig hon är! Hälsa henne det!!!!! Jätte jätte fin och cool! :)

Y A S M I N E M I N E - FASHION FOR YOUR EVERYDAY LIFE

Fina bilder :)

HJÄLP MIG GÄRNA BESTÄMMA IFALL JAG SKA BEHÅLLA ELLER LÄMNA TILLBAKA MIN JACKA!

Estellas bloggdesign & mode från asien ❤

WOW vad cool! Ska genast sätta igång och baka en!

Är du konditor eller något för den där var verkligen super bra!

† ELIN CECILIA - TÄVLING!

hpn är grrym!

Matilda Karlsson

Hej! ville bara säga att jag älskar din blogg och fotona är riktigt fina.
Tänkte höra om det är okej att jag gör ett inlägg om din blogg på min egen blogg som ett bloggtips, och om det i så fall är okej att jag lånar en bild från din blogg till inlägget :) Mvh Matilda

Maggan

Vilken cool tårta. Hur långtid tog det egenrligen att göra den?

Hanna

Det var lätt den coolaste tårta jag har sett!

ramina

åhgud, jag älskar verkligen bilderna du tar! riktigt härlig blogg alltså!

Stephanie

Sjukt fin! Ser pilligt ut :P

Larose ♥

Oj vad bra den blev, var det inte svårt att göra?

Emma

TUFFT

lottasvensson

Want one!

Ellen

Jösses, vilken tårta! Vad duktiga ni är!

Lisa - Kreativ bakning ♥

Grymt fin tårta!

Rebecca

Jag är en tjej som precis fick en systemkamera,awesome bilder ligger ute på bloggen. Skulle ni snälla bara kunna kolla in? KRAMAR.

Agnesita . foto och teckning

Så himla cool!

Cici

Ååå så cool! Jag älskar själv att dekorera tårtor och göra sockerblommor och så, men nått sånt där snyggt har jag aldrig gett mig på! Fick helt klart inspiration!

camilla-<3<3<3<3

Mamma och jag höll på att flippa ut!!!!

Anonym

hej!
Jag läste det här inlägget efter min kompis rekommenderade din blogg. Jag älskar den redan! lite efter men grattis till studenten och ge din syster ett pepp från mig. man ser ju att hon kan! Men jag peppar inte bara henne. Jag peppar dig också för fullt!!!!!!!!
Kram
//Hedda <3

linnnnn

Herregud så cool! Kan du göra en till min student nästa år, också? :D Går ut Media linjen ^^

Anonym

hej!
Jag läste det här inlägget efter min kompis rekommenderade din blogg. Jag älskar den redan! lite efter men grattis till studenten och ge din syster ett pepp från mig. man ser ju att hon kan! Men jag peppar inte bara henne. Jag peppar dig också för fullt!!!!!!!!
Kram
//Hedda <3

Sabina

Vad coolt. Önskar att man var sådär duktig själv på att göra sånt =)

Lovisa Lindström

Kul med bilder från själva baket också! :)

Be You

Okej, coolaste tårtan ever. Vad var det för smaker?

Bella

Riktigt häftig =)

mickis

riktigt snygg tårta!

var med och bli dagens blogg?
http://drommanderyttare.blogg.se/2012/june/dagens-blogg.html

Sandra - Foto&Vardag!

Gud så coolt! :D

Victoria

Hur gjorde ni texterna? Alltså de vita och gråa där det står kamerans märke o sånt?

Jbphoto

Så utrolig stilig! :D

Junitjej

Wow, vilken fantastisk tårta!!!
Vilka duktiga tårtmakerskor!

Lina -Konstiga tankar jag ibland tänker på-

Nej men vad cool! :D
Fast jag hade aldrig haft tålamod för att göra något sådant, hahah

Line

Riktigt grym, hyllningar till dig! :)

kram

Ina

Wow vilken cool tårta!:D

Tovan

himla skillat ! :D

MIDA

AAA!!! Va cool önskar jag kunde göra sånt, eller kände någon som kunde den skulle lätt backa alla mina tortorårt

Tovan

himla skillat ! just sayin' :D

Wilma

Sjukt cool!

Erica

Det finns många som gör sånna här fina tårtor till bröllop,kalas m.m. jag tycker absolut att din syster ska starta något sånt.
kanske bara som hobby i början för att kolla intresset ;)

rebecca

Shiiit vad coolt! Jag är så imponerad :)

Terese

Sinnersjukt cool tårta! :-D

ellen

Sjuuuuuuuukt snygg!!

Paulina

Herrejistannes vilken cool!!

jessika

Det blev hur bra som helst det här :)

pernilla

Ohh!! vilken härlig :)

Linda

klart hon ska börja med det igen, hon är ju grym!

Anna

OMG!!! Något utav det bästa jag sett i tårtväg. Jag säger bara; Carry the good work on! :)

Ylva ♥

Skitcool! :D Vill ha! xD

Jossa :)

WOW! Jag säger bara WOW vilken snygg tårta! :D

Emelie

Gud vad coolt! :D Vill också ha en sån tårta när jag tar studenten :))

sara

Helt galet cool tårta!

sara

Helt galet cool tårta!

M

Vilken snygg tårta :)

Emma

Snygg tårta!

Jag har lagt upp massa nytt på min bloppis nu och har även en tävling på min blogg kicka gärna in på dessa två länkar

http://princessemmasbloppis.blogg.se/?tmp=1234

http://princessemma.blogg.se/2012/june/tavling-vinn-en-goodiebag.html#comment

Johanna Ek

Haha en sån ska jag försöka mig på nån gång ;)

Martina♥

Gud va cool tårta! :) <3

Lovisa

riktigt snygg!! så jäklar ball.

Fina bilder har du med, fångar känslan.

stinis

haha nej, vad läckert! :*

stinis

grattis till din student förresten! :)

yasmine modell mamma och fru

fasiken vad coolt
allt bra idag? kraam

Ella

Vad fin och cool! jätte fin blogg :)

Sanna

wow, snyggt! :D

Daniella

oj vad snyggt, verkligen duktig!

jessica

helt otroligt snyggt gjort alltså! :D

Andjela

Otroligt grymt kan jag säga!
Kram

empa

åhhhh den var jätte snygg!! blir lite sugen på att pröva göra min egna men tror inte den kommer bli lika snygg!

Aleksandra

Woooow! Guud vad duktig du är! kramis

Nahalie

åhh, mums. fin blogg föresten!:)

E M I L I A

herregud vad coolt!

Sofia

Riktigt fin tårta!
Btw, fin blogg!

bbaraaelin

så himlaa cool!

Ellen

såå cooooolt!

JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

helt sjukt !! duktigt gjort :)

Annika

Jag ska börja studera till konditor i höst. Då ska jag absolut pilla ihop en kamera tårta :)

emma

så cool.

linnea bryngelsson

Men gud vad häftig tårta!! :-D

Benedicte

Så stilig! :)

Julia

Vart ligger fotogymnasiet som du gick på?:)

Lollo

Snygg och riktigt häftig...!

nova

wow va grym

Andreas Stenkula

Verkligen häftig! Så kanske man skulle göra till 30-årsdagen... :) (jag är fotograf)

linnea brodin

Jääävlar! :)

Evelina

haha, det här är helt underbart. Vilken häftig tårta!!!

Anonym

en sån fin tårta kan man ju bara inte äta upp ^^
glöm bara inte att ta bort lins locket bara när du ska använda den :P hihi! ^^

Flickan på scen

Riktigt grym! Jobbar du på konditori?

zelda

Hur coolt som helst!

zelda

tok häftig!

Simone

Kan du ge mig receptet? Skulle gärna göra en! :D

Simone

Kan du ge mig receptet? Skulle gärna göra en! :D

Svar: Det är inget speciellt recept. Bare en vanlig enkel tårta med jordgubb och chokladsmak i :)
linafoto

Simone

Kan du ge mig receptet? Helst före imorgon.

Svar: Har inget recept på detta. Bara att köpa grejer du vill ha i :)
linafoto

Ofelia Eskilsson

Herrejävlar! så sjukt snygg! wow vad duktig du är, fantastiskt! go girl!

Catta

Riktigt coolt!

Nattiiz

Kika in på bloggen och delta i veckans FOTOTÄVLING, veckans tema är KATTER! Kram

http://browneyedbitch.blogg.se/2012/august/fototavling-tema-katter.html#comment

monika

Jättefin tårta!! Hur många räckte tårtan till?? Ska försöka baka ngt liknande till vår dotter som fyller 13 år o älskar att fotografera med sin systemkamera.

Svar: Den räcker till mindre än en "vanlig" tårta. Den är i samma storlek som en systemkamera :)
linafoto

Ellinor - ellesbaksidor

Jäklar vad bra den är gjord!!! En av dom bättre jag sett! Grymt jobbat!

Sedanur

Hur fin tårta som helst!! Vill göra en själv, det är ett rätt gammalt inlägg men jag undrar ifall du minns och skulle kunna skriva om hur du gjorde den och vad det är man behöver för att göra den

Svar: Vi använde vanliga tårtgrejer. Vi skar de runda tårtbottnarna i olika delar och formade till en kamera :) "Skalet" är svart sugarpaste.
linafoto