Total Eclipse of the Heart





Sitter och sjunger med till Total Eclipse of the Heart (Minnah Karlssons version) och har nyss påbörjat en ny design till hemsidan. Imorgon åker jag och fotar porträtt till ett företag, sedan åker jag direkt vidare till skolan och har matte och svenska. Sedan slutar jag och då ska jag åka och fota landskap. Det är en uppgift till fotolektionen i skolan :)

En fråga. Jag, mamma och pappa funderar på att eventuellt åka till Grekland någon gång i år, så jag tänkte höra med er ifall ni vet något fint ställe där? :) Vore kul med lite tips på fina ställen så man kan kolla in det lite extra.
70
Nelliepellie

Jag, mamma och syster var på Lefkas våren 2008, och det finns iallafall en strand där i närheten som heter Porto Katsiki och som är skiiiiiiiitfin. Annars var det ganska fint och mysigt där också, goda restauranger och sådant :)

nelliepellie

Nu kanske jag skrev fel, Porto Katsiki heter den iallafall :)

http://www.google.se/images?hl=sv&q=porto+katsiki+lefkas&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1280&bih=680

Caroline Svensson

jag har också en fråga, kan du tänka dig att göra headrar och sådant, eller blir det bara för mycket att hjälpa alla sina blogg läsare ?

:)

Jonna

Korfu ska vara Greklands grönaste ö! Har alltid velat åka dit...

Joanna

Lesvos & Rhodos är fina ställen :)!

MICHAELA D

Ta Rhodos 7 aug! Haha :D

Elin Branhammar

Såklart beror det ju på vad man vill ha, men jag och min man var till Kalymnos för några år sedan. En liten jättegullig lugn ö. Dit skulle vi gärna åka tillbaka!

Anonym

Samos! Världens mysigaste ö.

Izabelle

Hej! Vad härligt med Grekland, jag har varit på Kreta två gånger och det är verkligen fantastiskt!

Rhodos och rhodos stad är supermysigt och så har jag hört att en ort som ligger på fastlandet , Parga, ska vara väldigt bra :)

becca

Ön Samos är underbar :)

Fotograf Emelie Ringblom

Samos är en jättefin ö! Var där år 2008 och där var det inte sådär tort som i många varma länder. En bra ö för familjer :) vi bodde även i staden votsalakia.

David

Det är kanske inte så populärt längre men att ta ett kryssningsfärtyg genom öarna är helt fantastiskt! Tips: ta en kamera! :)

Anonym

PS Jag menar ta en kamera och blogga därifrån! ;)

Agnes

Samos är en sådan Grekisk ö du kan se på filmer. Jag var där förra året och det är absolut den vackraste ön jag någonsin varit på. Den kändaste staden, Pythagorion ligger 5 minuter med bil från flygplatsen. Mycket god mat, fina stränder och en jättemysig promenadgata. Människorna är de trevligaste jag har träffat på och där finns det en jätterolig dansk som äger en restaurang. När vi bodde där så bodde vi inte på ett känt hotell utan all in clusive. Då blev man aldrig kvar på hotellet. Och en dag hyrde vi en jättefin bil billigt och åkte runt hela Samos. Det är en av de mest fantastiska ögonblicken i mitt snart 13-åriga liv. Plus att Samos är en superbra foto-ö ;)

jborggren's fotogalleri

Zakynthos är riktigt fint! :)

Erika - fotoblogg

Jag kan varmt rekommendera Zakynthos. Den ön har inte blivit så försvenskat än som rhodos och kreta har. På Zante finns det mesta, bra klubbar för festsugna ungdomar, men också mysiga lite lugnare ställen.



Finns en härlig båttur man kan ta och då åker man till ett ställe som heter shipwreck http://i1.trekearth.com/photos/5144/zakinthos.jpg ser ganska härligt ut va? Man kan komma dit till stranden med båt, men också hyra bil för att komma dit upp och ta läckra bilder! :)

Lena - Världen Genom Mina Ögon (Foto)

Kolla in denna bloggen, hon har varit där och fotograferat massa fint: http://alexandrareichert.blogg.se/

sofia

Kreta är jäätebra, med t.ex "den rosa stranden".

Eller "Mamma Mia" ön, skulle själv vilja åka dit. :)

FIn blogg du har, med SUPER fina bilder!

Agnes

Sv; Det var så lite så :)

Om du vill kan du ju gå in på dessa inläggen på min blogg om du vill se bilder och lite mer information om vad man kan göra där:



http://losagnes.blogg.se/2010/june/lite-mer-om-samos.html#comment



http://losagnes.blogg.se/2010/june/kan-det-vara-skonare-att-halla-i-en-datormus.html#comment

J e s s i c a

Jaq var på Kreta 2006 och det var väldigt fint där! Vi bodde i platanias, tror det är Kretas näst största stad. Och det fanns en strand som gick nästan hela sidan av den ön. Väldigt fint! :)

Frida

Rhodos.

Fotograf Matilda Bäcker

Platanias på Kreta är en jättemysig liten by. Se om det finns lediga rum på Villa Giorgos, där är de jättetrevliga :) Deras hotell ligger alldeles vid havet och de har egen restaurang och pool.

Sofia [FOTOBLOGG]

Kreta är absolut ett underbart ställe att åka till! :)

Gilraen

Säger bara. ATHÈN!!! Helt sjukt underbar stad. Dit kommer jag åka många fler gånger.

ELLINORLJUNG.WEBBLOGG.SE ♥

Jag har varit på ön Rhodos, enormt bra var det där vi var!

I september ska vi ner till Grekland igen, denna gång till Kreta :)

Emilia

Var till den lilla ön Santorini några år sedan, och det var verkligen super. Skitmysigt :)

caroline

åh grekland är hur mysigt som helst! :) 2007 eller 2008 var jag och min familj på karpathos, hur fin liten ö som helst! då (vet inte hur det är nu) var den inte så "turistig" vilket vi uppskattade :)

Elin

Har varit i Grekland många gånger, och mitt bästa tips är: åk till dom små öarna. Dom flesta åker till dom stora populära öarna typ Rhodos och sånt, men jag har varit på många små öar. Dom är inte proppade med turister, utan mycket mysigare. Jag menar inte att dom stora öarna är dåliga, men dom jag tycker det är roligare att åka till en liten ö, som inte är så populär!

Foto & Vardag

jag har rest till en mängd fina öar i den grekiska Ö-världen, och jag måste säga att den som tilltalade mig mest är en ö som heter Skiathos.

Ön är lik en "ostbåge", och vid varje busstop på denna "ostbåge" finns en strand. Ön har även egen flygplats så man slipper landa för att därefter ta båt till en annan ö..



Jag var där 1999 med min familj, men dom har även varit där en mängd andra gånger också just för att vi alla fastnade för ön. Googla lite på Skiathos, helt underbart :)

Olivia

Jag har varit på Kreta 3 gånger och Korfu 1 gång. Korfu var helt underbart, kan verkligen rekomendera att åka dit :)

Alva

Hej Lina,jag rekomenderar Skiathos ,en jätte fin ö!:),om du ska åka dit rekomenderar jag att åka på båt tur en dag det är verkligen kul,man får jätte fina bilder!.Då får man åka runt hela ön det är verkligen så värt! ,Älskar din blogg!

Kram :)

saga

Jag tkr att rodhos är fint och ngt hotell utanför lindos :) Agean blue tror jag hotellet hette <3

Evelina

Rhodos! :P

anna

åk till en liten paradisö UTAN turister ^^ såå härligt att lära känna lokalbefolkningen istället :)

vi åkte till alonissos. härligt !

Klaras foto

Jag har varit i Grekland ganska många gånger och sista gången var jag på en ö som heter Karpathos! En helt otrolig fin ö, speciellt en strand, den var helt fantastisk! Så dit tycker jag verkligen att du ska åka någon gång. Tassos är en annan ö, men den är väldig liten men jättefin :D.

S A G A [Foto&Vardaaag]

Svar: Hähäh, vad kul. själv så har man aldrig åkt utomlands - [[: men jajaa vad ska man göraa? Älskar din blogg förrästen

issa

Kreta helt klart :) ska dit med min familj i år.

det är super fint där.

fanny

jag var i Grekland i sommras och vi åkte till ön Milos. Underbart fint asså!

Anonym

Jag har varit i grekland 4 gånger.

3 utav dom gångerna på en och samma ö, Karpathos!

En underbart vacker ö, med sjuka stränder! Karpathos har såklart en del "sevärdheter" eller vad man ska kalla dom ;)

haha.

Samos är också en fin ö !

molly

Kreta är verkligen jättefint, det skulle jag verkligen rekommendera! :)

Anonym

Aten räcker det med att vara i nån dag, så man hinner se Akropolis osv...

Ja rekomenderar att åka ut på någon ö, asså då menar jag inte kreta lr värsta turistorten, utan något lugnare o "mer grekiskt"

Amanda

Rhodos är jättefint och grönt. Och om man åker dit måste man kolla in Lindos. :)

Magdalena

Ön Samos är helt underbar!

已知 Mohammedi Al-debis™

Allt bra idag, sötis? ♥

Följa varandra via bloglovin? ^.-

Harriet

georgioupolis är jättefint, det ligger på kreta. var där när jag var liten. kommer fortfarande ihåg känslan över hela staden. helt underbart! :D

SAGA [Foto&Vaaardaaag]

Svar: Hehe, okej men man får väll hoppas på det bästa :)

Ellenn<3

Hej !



Karpathos är en liten ö som verkligen är jättefin, vi har varit där en gång innan och skulle gärna åka tillbaka !

Angelina

Åk till Rhodos, har bara bra minnen därifrån :D

Anna

vi va och båtluffade bland öarna i grekland för några år sedan, hur underbart som heslt! det rekomenderar jag starkt!!

Frida

Den gången jag va i Grekland var jag i Rhodos. Jättefint ställe :)Inne i stan finns det "gammlastan" som i Stockholm ungefär fast det är mer som en borg ungefär med en massa mysiga stånd, restaurangen och affärer som man kan gå och titta i :)Men även en nyare del. Jag gillade stället jättemycket iaf :)

Fanny

Mitt absoluta favoritresmål är Kreta. Jag har varit där 3 gånger nu och jag tycker det är underbart. Trevliga människor, underbara stränder, fina hotell, god mat, mycket shopping och så vidare.



Ett år bodde vi på ett jättefint hotell, Grecotel Kalliston. Det rekommenderar jag verkligen. Och OM det nu skulle bli Kreta, måste ni ta en tur till Chania stad och gå ner i hamnen där. Världens mysigaste ställe skulle jag tro!



Haha, nu låter jag som värsta säljaren eller något. Men vart ni än åker i Grekland tror jag att ni blir nöjda :-) Ha en bra dag! Kram

Jonas

Mitt tips är att båtluffa, besök kanske två eller tre öar på en vecka, beroende på hur länge man vill stanna på varje. Då får man lite nya upplevelser och dessutom otroligt fina båtturer mellan öarna :)

Sofie

åh Rhodos är jätte fint!

Lina

Santorini är sjukt fint, älskar den ön.

Annars är Kreta med lämningarna från Knossor rätt häftigt ^^



Kolla gärna in min blogg, jag tycker att du är jätteduktig och inspireras av dig. Keep up the good work! :D



Kram Lina

Emma (sysslingarnas)

rhodos är underbart :)

Kajsa

JAg båtluffade i grekland, bland kykladerna i en månad! Åh en av de bästa resorna någonsin.



Vi var på 5 öar. Sifnos - Paros - Naxos - Syros - Mykonos.



Naxos är nog den största tursitön bland dem. Bara en massa svenskar och norskar. Inte alls kul. Man får liksom ingen känsla av kultur då. Bara turism.



Mykonos är lite av en partyö, men himlahimla fin. Stränderna där är fantastiska, f a n t a s t i s k a.



Sifnos är en väldigt liten och lantlig ö. Vi vaknade på morgonen av getter med bjälloror som klampade runt ute på gräset ett par meter bort. Den är liten, lantlig och ett sånt ställe dit greker själva åker på semester. Inte mycket turism, och inga fantastiska stränder.



Paros och Syros är nog mina favoriter. Paros är också lite av en partyö, men lite mindre än mykonos och den är fortfarande väldigt grekisk och mysig. Speciellt staden Naussa (eller vad den nu hette... "huvudstaden" heter Parikia.) Stränderna är jättefina där också. Den ön är en perfekt blanding mellan turism och kultur tycker jag. Sen suros. Inga überfantastiska stränder (fast egentligen är alla stränder jättefina, men jämfört med mykonos), men den ön är inte så turistig och fortfarande väldigt grekisk. Där finns också den godaste maten, alla grekiska restauranger osv... mmmm!



Men Paros är nog bästa stället. Vi bodde på ett så himla fantastiskt ställe, kan ta reda på vad det heter om du är intresserad.



Oj, detta blev långt. Hur som helst, hoppas ni åker för det är superfint.

Niclas

Hej Lina!

Vilka inställningar använder du i vilka tillfällen? Du borde göra ett blogginlägg om det! :)

sophia

Jag skulle vilja tipsa om en ö som heter skiathos. Det är verkligen jätte jätte mysigt där. Ganska liten ö men det är otroligt mysigt!!!! Helt sjukt vad det är fint där. Tips, hyr en jeep och åk till fina stränder...

Mimi

Naxos måste ni åka till! Hur mysig liten ö som helst med trevligt folk och underbara stränder.

Maja;)

Vi båtluffade i Grekland och milos är min favorit ö l!!

moa

kreta är ett fint ställe

Diana

Halkidiki är ett jättefint ställe, saknar det verkligen!

Det är fina stränder, väldigt god mat, bra hotell och helt okej shopping!

Tidningen Allt om Resor har precis skrivit om Halkidiki, jag tror faktiskt att det är i numret som är ute i butiken nu.

Ha en bra kväll!

Elin fotografiqa

Kreta!!! Annars kan jagh rekomen dera Hvar en ö utan för kroatien!!

Erika

Hejsan! Måste bara säga att första bilden bara är såå fin! :D

malin

Zakynthos har lite av varje, bra partyställen om det är vad man är ute efter, men samtidigt den typsika grekiska kulturen. Vita hus med blå knutar, mysiga resturanger och långa stränder. Rhodos är inte att rekomendera sm familjesemester. Det är typ bara ddanskar, norskar svenskar och britter där. Mest fest är det klart i rhodos stad men rhodos har över lag inte lika fina stränder som många andra öar. Mer stenstränder. om man inte åker en bit där det finns lite bättre.:)

frida

fin blogg :)

Anonym

Vilken söt blogg du har :D ♥

Hur mår du?

Kram

sandra

fin blogg :)

F O T O - lisa

jag har varit i Grekland två gånger ,och dom ställerna jag varit på har varit jätte fina och så . Och det är : kreta & Rhodos ( är ytterst dålig på geografi .. så jag kan ha fel hhaha )

Anonym

Vi båtluffade i Grekland i sommar . Vi besökte öar som tillhör ö gruppen kykladerna. Att båtluffa är något jag rekommenderar vaaaaaarmt! Om du vill besöka en liten, mysig ö så åk till koufonissi, det finns knappt några affärer, men de som finns är SUPERMYSIGA. Det finns underbara laguner på ön och ön är så pass liten att du går runt den över dagen. Människorna är sådär typiskt grekiska och super mysiga, även fast en del män blir lite på när man är blond, ung tjej. Världens mysigaste ö!