Gradient Map



Mitt i allt pluggande så spelade jag in ett snabbt tips till er. Det handlar om Gradient Map (Övertoningskarta). Det vill säga att man tonar från en färg till en annan. Nu blir det att återgå till pluggandet. Hoppas på att lägga mig i tid ikväll :)
25
Fotograf Benedikte Bull

Bra tips! Mye man kan forandre på i Gradient map :)

Ida

av: eller huuuur!:O hade dom funnits i min storlek hade jag beställt dom på tvåååå sekunder!

EllenOtendal

Tack för tipset!

Kan inte du visa hur du tar självpoträtt? :)

Ida

sv: Dom där fanns på nelly.com



på junkyard finns nog såna du leter efter :)

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=6803&ProductDetailId=38085

Fay

Hej Lina! Grym blogg, är här och kikar i princip varje dag! Det hade varit kul om du kunde visa hur du redigerar ögon! Letar efter en bra tutorial, men inte funnit någon jag gillar!

Harriet

använder också alltid gradient map när jag gör bw :) men jag brukar ha ett levels-lager under och justera öhm.. hah helt omöjligt o förklara. men bra är det iaf! ;D bra tips!

EllenOtendal

sv; okej!:) thanx! :) du, en till fråga...jag behöver hjälp med mitt camstudio. Det fungerar inte, du skulle inte vilja skicka en länk där du laddade ner ditt? För det blir jättekonstigt för mig, jag hade det på min andra dator och då funkade det, men inte nu ;//. Sen hittar jag inte filen efteråt heller..hjälp? KRam!

Anonym

Jag fixade det! Tack ändå! //ellenotendal

Erika - fotoblogg

Använder alltid gradient map när jag ska göra mina bilder svartvita! Ett helt fantastiskt verktyg enligt mig!

karin

Snygg blogg!

Sy kläder

Vilket bra tips! Äntligen en som man förstår! Alla brukar ju annars vara på engelska och då snackar dom med massa konstiga facktermer...



Har precis startat en ny blogg som handlar om att sy kläder och allt som hör till så som modeteckning och liknande.

Kika gärna in!

Cornelia :)

När du har din animering, hur gör du så att det blir en sådan bra kvalitet? Mina blir bara färgerna "utsmetade" om du förstår, kan du inte göra ett tips om det ? :)

felicia

vilket photoshoop har du?:)



kram!

Isabelle

Fin blogg :)

Zahra

Sjukt fin blogg och sjukt fina bilder :D

Jättebra tips också :)

Kram!

Clara

Bra tips!

Skulle du inte vilja ha sånna här inlägg med fotografering? :-)

ajka

Bra tips ! Har alltid undrat hur man kan fixa sånt.

elinspictures

Följ mig via bloglovin!

Du får ta del av mitt stora intresse som bloggen dels handlar väldigt mycket om, att fotografera!

Följ min, så följer jag gärna din!

Ha en fortsatt bra dag! :)

/Elin

madde :-)

Jätte fin blogg du har :)

Sagaaaa [FOTO & VARDAG]

Jäättebra tips faktiskt :)

juliataueee ♥

Hejj , härlig blogg du ! :)

Jag undrar vad du har för textsnitt , skulle vara tacksam för svar .

Kramar Julia :)

Matilda [myphoto.blogg.se]

Jag brukar också leka i Gradient Map! Där kan man göra mycket genom ett fåtal klick! :D



Och tack så mycket, kul att det uppskattades! :D

lina

jättefina bilder :D

elin

jätte fin blogg! :)

Augusta :)

jätte bra klipp! har undrat vad man använder den till ^^

plus, GRYM blogg!