Få en miniatyrkänsla i dina bilder


En bild som är tagen lite uppifrån. (Kass bild egentligen)


Har fått en miniatyrkänsla i bilden.







Klart!

Har du frågor? Tveka inte att fråga :)
53
MICHAELA D

Men attans bananer, där kan jag radera mitt tidsinställda inlägg för imorgon. Hahaha!

Susanne

...och om man inte har Photoshop så kan man använda den här online-applikationen: http://tiltshiftmaker.com/ som ger en het ok effekt också :-)



Susanne

Elinita

Haha! Fett coolt juh! :P

Anonym

ELLER så använder man bara verktyget som gör det suddigt, snabbt och tusen gånger enklare.

Amanda

Tack för tipset! :D

Karin

Coolt :)

Karin

Coolt :)

Julia S

tack för tipset :D!

sevendaysaweek

åh, skall genast testa!

June

Gulligt.

huxuecan

e-adress, eller din mejladress. Du får kommentera

anonymt, men tänk på att j

Maja

fränt

ellinor sjöberg

super bra tips! :D

och inlägget är bra gjort.

nu ska jag hem och testa.

kram

Erica

oh jag älskar sådana där miniatyrbilder! Blev så lycklig när SJ hade gjort reklamskyltar med städer i miniatyr.

Mark

Har du Photoshop till Mac vore det grymt! ;)

Sara

coolt!

KOlla gärna in min blogg:)

Adara - bloggtidningen på nätet!

Bra tips! :D

IDA

Kul att du kom med på blogg.se:s framsida!

Bra tips! :)

Sweetiz<3

Hej planer för helgen?? :)

Anonym

Jasmine

Vilken otroligt fin header du har! Jag gillar verkligen den svart/vita bilden på dig, där du står med kameran i högsta hugg.



Riktigt häftig effekt du har lyckats få till. :)



Trevlig torsdag!

Kram

Simone

Vilket bra tips! Jag ska köpa kamera snart så detta uppskattas verkligen :)

Linda

älskar att göra såna här bilder!

SANDRA

Bra tips du ger :-)

cccilla

Väldigt bra tips! Ska testa!! :D

Bra blogg! :)

Matilda [myphoto.blogg.se]

Ett tips är att använda Lens blur istället för Gaussian blur, blir super :)

E

wow ett sånt bra tips!! det finns ett objektiv som har samma effekt, men det kostar typ 24000 så det där är ju mycket lättare och billigare!:D

Linnea

Bra tips! :)

Lilou

Bra tips!

Julia

vill ha att en rund nyckelpiga i mitten ska vara skarp och allt annat suddigt, men lyckas ej. Får bara att det är ett hörne som blir suddigt.

Frida J

Wow, Tack för tipset! Det var jätte bra:)

Nathalie M

Kul effekt det där, ett tips är att använda lens blur eller box blur ist, ger en annan känsla i bilden :) hade lektion om detta för ngn vecka sen så läraren rekommenderade det mer :)

antis:)

det fungerar inte för mig :( vad kan jag ha gjort för fel? :P

jasmine

Haha. Trodde det var en skidbacke på bilden först.

Kanske borde skaffa glasögon.

Fin blogg

meadow

Eller så kan man snabbt och enkelt gå in på den här sidan: http://tiltshiftmaker.com/photo-editing.php

Junitjej

Kul att inlägget hamnade på startsidan!

Anonym

Häftigt. Tack så mycket :)

Ewa

Nice!

Kolla in ett roligt inlägg jag hittade om facebook: http://babbidesign.blogg.se/2010/november/facebook-vuxendagis.html

ELINA

sv: riktigt häftig bild! :) har gjort någonting liknande förut :)

Emelie

Häftigt!

Sara

Funkar det i Elements 8 också tror du? ;)

4 songs & a fight

Sjukt bra tips, har sparat ditt inlägg i "mina favoriter på datorn" så så fort jag får lite tid i min kalender så ska jag sätta mig och testa det här!

F1 najs!



puss

sofia

Bra inlägg! Jag ska prova :)

maja

åh, det der er så stilig! må bare prøve det en gang. synes resultatet ditt ble kult! :)

Anonym

Din blogg är så bra! :D Man lär sig väldigt mycket :)

Felicia

Felicia

Oj, jag råkade skicka en tom kommentar, ignorera den! Hur som helst så tänkte jag bara fråga om du testat en tilt shift-lins någon gång? Lensbaby har ju några riktigt billiga och bra (jag har själv Muse och älskar den, den kostar ca 1500kr)! :) Jag tänkte bara tipsa om det om du gillar miniatyreffekten. Det blir ju väldigt verkligt med en riktig lins och en hel del mindre efterarbete, haha. Men efterarbete är kul och ibland är det ju det som är grejen. Jag ville bara rekomendera det om du inte redan testat!

sandra-en bra blogg!!

bra tips! :)

RonjaZorina - Konstblogg!

Alltså de här photoshopguiden är ju sämst (Inte pedagogiskt sett, men själva GREJEN liksom)



Fult, oanvändbart och ALLA har sådant guider uppe snart känns det som.

Och det varieras inte. Bara exempelbilderna.



Tror tillochmed att jag hittade till den FÖRSTA av dessa guider från Blogg esses framsida - alltså att de hade lagt upp den med för två+ år sedan.



Blogg.se är så jävla dåliga på att välja ut vad som ska synas på framsidan.

Jag är säker på att du har jättemassa bättre inlägg än de här - och tillochmed mina egna photoshopgudier är bättre!



(Som sagt inte själva guiden det är fel på)

Liisa

allt bra med dig?:)

jessi

cooolt, ska försöka prova på detta, och ta i tur med photoshop en gång för alla:P

Taskin

very handy trick. Thanks for sharing.

Johanna

Hej!

Vilken photoshop andvänder du? är den gratis eller hu rmycket kostar den?

kram <3 :)