Tips & Trix

Tips & Trix
Här nedan kommer jag visa hur jag gjorde denna häftiga bild. Denna bilden gjorde jag i November.
____________________________

DEL 1
____________________________



1. Fota några bilder tills du blir nöjd.
__________________________

2. Ladda in bilderna i datorn och öppna dom i photoshop.

Tips & Trix
För att ta dessa bilder behöver man ett stativ eller en stadig plats där kameran står still och inte rör sig. Jag använde stativ.
________________________

3. Förminska bilderna lite. Jag förminskar till 800 pixlar i bredden. Blir lättare att hålla på.
________________________

4. Använd "Flytta" verktyget.
 Tips & Trix
________________________

5. Sen drar du en bild till en annan
Tips & Trix
_____________________________

6. Sen tar du verktyget "Suddgummi"
Tips & Trix
_____________________________

7. Sudda så som du ser här på bilden.Tips & Trix
______________________________

8. Nu ser bilden ut såhär. Du gör likadant för att lägga in nästa bild. Tips & Trix


_______________________________

DEL 2
_______________________________

Nu har vi kommit til den andra delen. Tips & Trix
_____________________________

9. Välj de bilder du vill ha inne i ramarna. Jag valde dessa:
 Tips & Trix
_________________________________

10. Förminska dom. Jag förminskar till 700-800 pixlar.
_________________________________

11. Du drar bilden in i bilden på samma sätt som du gjorde förut.
_________________________________

12. Få en markering runt bilden. Så som på denna bilden.
 Tips & Trix
________________________________

13. Högerklicka. Då kommer det här fram. Tryck på "Förvrängning". Tips & Trix
_____________________________________

14. Dra ut kanterna så de hamnar vid kanterna i ramen. Tips & Trix Tips & Trix
_____________________________________

15. Sådär. Nu gör du likadant med de andra ramarna.

Lycka till!
10
Ida

Åh, vad roligt :D Måste testa nån dag ^^

Tack för tipset! :D



Sv: Tack :D Nej, det är det inte. Jag har fyra olika katter här runt om vårat hus som jag kan fota på :)

Ida

Sv: Taack! :D <3

Ida

Sv: Haha x'D Jaa! På sommaren kan man iaf leta upp några fina blommor om man inte hittar något annat x')

Louise

oj tack :O

det ska jag göra .... när jag har ps :(

Har du laddat hem ditt?

isåfall... kan du hjälpa mig? :(

du har min msn så isåfall kan du ju hjälpa där :)<3

e

Vad använder du för foto program när du gör om bilder? ? :)

Annie

tack så mycket!!

sonja

jaha är det så man gör!



tack för tipset :D

louise

har ps nu! håller på med en sån här bild.. men när man ska förvränga in bilden i ramen typ.. hur får man bilden markerad så man kan högerklicka och förvränga?

svara helst fort för jag håller på med en sån bild nu :D

FINA

bra tips! måste testa :)

Cassandra

Hehe, jag måste bara fråga en sak.. Hur ändrar du så att det står på svenska i photoshop? Mitt är på engelska, men jag skulle helst vilja ha på svenska, men jag hittar inte hur man ändrar. Tacksam för hjälp ^^