Det saknas motivation

Här var det inte så bra med uppdateringar. Det är mörka dagar - bokstavligt talat. Men vi går ju mot ljusare tider och jag hoppas att jag själv hänger med på den banan. Rullgardinen ständigt nere och ingen ork att kliva ur sängen om dagarna. Ångest att aldrig känna mig nöjd med varken mig själv eller med jobb. Har redigerat film väldigt mycket det senaste och det är inte alls motiverande när det inte blir bra. Kunden blir nöjd men jag blir aldrig nöjd. Men för att göra något åt problemen så har kommit fram till att jag måste ta tag i mig själv och göra saker för att må bättre. I lördags skaffade jag mig ett träningskort som jag aldrig haft i hela mitt liv. Gymma bland folk? Jag? Aldrig! Men jo, det har nu hänt och jag ska försöka ta mig igenom det här. Jag kände att nu jäklar ger jag mig iväg och köper ett 4 månaders kort, så har jag ett mål att jobba mot. Träna upp motivationen kan man säga! Träning ska vara bra säger de som vet. Jag tror på dem!

Så är läget just nu! Jag vill också meddela att jag kommer ta en bloggpaus på obestämd tid. Men häng med mig på Instagram och Snapchat som kommer att uppdateras bättre än här :)




Inatt var jag vaken. En hel natts sömn gick förlorad men jag kände inte för att sova. Det konstiga är att jag känner att jag haft mer energi idag än vad jag haft på länge, så jag gick ut med kameran och fotade. Känner mig stolt nu efteråt och det var skönt att vara ute och få frisk luft och fota (och redigera) på mina villkor.


Här tog jag en testbild för att kolla så att jag är i fokus och att jag står bra mot bakgrunden. Jag är i bra fokus, men jag känner att jag måste stå lite mer till höger i bilden så det blir mer luft mellan mig och träden i bakgrunden.


Jag slänger av mig jackan och ställer mig precis där jag stod förut, men kliver lite till vänster och gör en pose. Klick! Där kände jag att det blev en bättre balans i bilden, och en coolare pose ;) Sur-posen!
Det är bara en skoter som saknas på bilderna...

Hoppas ni mår bra :)

...och att ni inte har slukats av vintermörkret.
16
Petra

Sjuuukt fina bilder!! :)

Anna

Jag känner också av det där, att motivationen ibland svackar. Jäkla mörker! Väldigt fina bilder, båda två! :)

alma

känner också att motivationen har varit lite nere den senaste tiden, men också att den sakta kommer tillbaka så det är ju skönt! Vill ha vååååår det är för kallt och för grått nu. Mer snö eller mer värme vill jag ha!
Fina bilder, ni ser ju ut att ha massa snö!

Frida

Fina bilder :)

Malin Bengtsson

ta det bara lugnt Lina. du är bäst <3

Anonym

Du är bästa fotografen! Vila och hitta dig själv! Kom tillbaka med nya krafter och inspiration till dig själv och oss!

Julia

Åh känner precis sådär, skönt att man inte är ensam i alla fall! Superfina bilder. Du har sådant öga för detaljer och det är det som gör dig till en så bra fotograf. Det och din enorma kreativitet. Ser mycket av Leo gren i dig, nej jag skojar inte ;) samma unika kreativitet. Förstår känslan av att vilja vara fullärd och framgångsrik direkt, men allt har sin tid. Jag tror du har en ljus framtid till mötes, men glöm inte av att även njuta av vägen!

Johanna

Heja dig Lina!
Om du befinner dig i Karlstad och känner att du behöver komma ut så är jag alltid på en promenad, oftast oavsett väder! Låt inte vintermörkret sluka dig, imorse var den en helt magisk soluppgång här! :) <3
Kram!

Eva

Ser kallt ut där, med kortärmat ute i kylan. Jag hoppas att kylan försvinner, snön smälter och att resten av vintern blir mild, och följs a en tidig, lång, varm vår och sommar...

Linda Ph

Förstår exakt hur du menar! Inväntar våren så jag kan leva till liv med.

Emma Grann Fotografi

Gillar verkligen retuschen på dessa!! :)

ensekundtusentankar.blogg.se

Ibland måste man ta en paus!

KikkiSandström

Återhämtning är bästa medicinen helt klart - en bok jag själv läser som jag kan rekommendera är "Lev livet fullt ut". Jag har bloggat om den och en annan måste-ha-bok här http://kikkisandstrom.se/jag-traffades-som-av-en-blixt-ratt-i-hjartat

Martina Holmback

Så fina vinterbilder.
Men trist att du inte mår bra, men hoppas att du mår bättre snart och att träningen går bra.
Jag själv tränar på crosstrainer på kvällarna, och jag mår ofta dåligt med negativa tankar, och träningen känns bra när man inte mår bra tycker jag.

Mathildalindblad

<3<3 http://nouw.com/Mathildalindblad/winter-wonderland-x2-22623497

Felicia Beckius

Åh vad snygga bilder!