Sega & nyttiga bars





Blev så himla sötsugen efter frukosten imorse!

Gick och tog mig en morot och knaprade på men sötsuget försvann inte. Då slängde jag ihop en hög med ingredienser in i mixen och gjorde små söta minibars, med extra honung och tranbär.

Det jag hade i
Mycket havregryn
Linfrön
Chiafrön
Tranbär
Russin
Honung
Lite hemmagjord blåbärssylt (torkade blåbär annars)
Spirulina

Mixade dessa till en seg smet som jag bredde ut på ett bakplåtspapper till en kvadrat. Vek in den i bakplåtspapperet och la in i kylskåpet. Efter en stund (mitt sötsug kunde inte hålla sig så länge) tog jag ut den och skar i bitar som jag packade in i bakplåtspapper. Om man vill kan man skapa små paket ;) En lite lyxigare känsla och vem gillar inte att öppna paket?




Hur smakade dem då?

Tranbär, blåbär och sött. Det bästa är att man blir av med sötsuget. Perfekt!
bars - hemmagjorda - powerbars
5
Veronica Wallgren

Vad gott!

Emma

Åh ser supergott ut, och vad fint med små paket!

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

ser riktigt goda ut

Felicia - Everyday / Fashion / Modeling

Men vad gott det såg ut, blev riktigt sugen på att testa det:)

Elina

Åh dem såg riktigt goda ut! Jag som har varit så himla sötsugen nu ett tag borde kanske testa att göra dessa ;P