DU är viktigast i ditt liv!




För att överhuvud taget kunna leva så måste du ta hand om dig själv. Känna efter hur din kropp mår och vad som gör själen glad. Slutar du ta hand om dig själv och bara tar hand om andra så kollapsar du tillslut - och då kan du varken ta hand om dig själv eller andra. Lev istället ett liv där du mår bra samtidigt som du kan hjälpa andra. Därför är DU viktigast. Mår du inte bra gör ingen i din närhet det heller.

När du har hittat något som gör dig till den lyckligaste i världen, så är det så enkelt att fortsätta sprida positiv energi till andra runtomkring. Älskar man inte sig själv så kan man inte ge kärlek till andra. Lever du ett liv där du hatar dig själv, ditt utseende eller mår dåligt kommer du bara att sprida en massa negativitet omkring dig själv och andra. Det blir så lätt att skicka hat till andra.

Vad gör en lyckligast i världen?
Det räcker med småsaker. Att vara glad och tacksam för minsta lilla du äger kan göra en lycklig i själen. Och ju mer lycka du känner desto lättare är det att sprida positivitet runt dig själv och andra. Börja med att skriva upp saker som du är tacksam för och saker som gör dig lycklig! Det kan vara att ha tak över huvudet eller ett bra jobb, bra vänner osv.



Va nöjd med dig själv och var stolt över vem du är!


Du är viktigast i ditt liv. Du har makten att förändra ditt liv. Du har makten att bli det du drömt om. Du bestämmer om du vill vara lat eller om du vill leva ditt liv fullt ut. Du är mäktigare än vad du tror. Låtsat att du är din egen superhjälte som tar dig igenom svåra tider. Du kan förändra och göra vad du vill. Bara om du verkligen vill och fokuserar på att nå det målet. Tvivla inte eller tro att du ska misslyckas. Fokusera bara på det slutresultat du önskar :)

Finns det något speciellt med dig själv som du inte gillar. Fundera om det går att göra något åt det. Går det att göra något åt det? Då är det väl värt att ta tag i saken och göra till det bättre? Går det inte att göra något åt det? Försök att acceptera det eller försök att inte lägga så mycket tanke på det.
Känn känslan av hur det är att vara den person du önskar att vara. Hur vill du leva? Ett liv där du känner dig missnöjd med dig själv, eller ett liv där du är den person som du vill vara.

Vet du vem DU är?
Vet du vem DU vill vara?
Vill du låta andra bestämma vem du ska vara?
Vill du vara pusselbitar i andras liv, eller vill du lägga ditt eget pussel?
Ditt liv, DU bestämmer!
9
Carro

Bra inlägg och fina bilder :)

Matilda

Jättebra inlägg! något som alla borde tänka på :)

Olivia

Så otroligt bra skrivet och något alla behöver bli påminda om ibland :)

Svar: Tack Olivia :)
linafoto

Sofia

Skriver som ovanstående, så himla bra inlägg och bra skrivet!

Svar: Tack (:
linafoto

Alma

jättebra inlägg! En riktig tankeställare.

Svar: Tack!!
linafoto

Henry

:-) great !

Madelene Englund

Bra skrivet och jätte bra inlägg och ämne!

Emelie

Tack! Precis vad jag behövde läsa just nu!
Ha en fin dag!

Lovisa Smedman

Å, det här inlägget har legat som notis på min bloglovin i flera, flera dagar utan att jag har klickat på det. Anledningen till det är att jag, efter att ha läst rubriken, helt enkelt har känt att jag inte klarar av att läsa utan att kudden skulle bli alldeles för våt.
Men idag kände jag mig mer på banan, tog ett djupt andetag och klickade mig in. Precis som jag trott kände jag mig väldigt träffad. Du är så himlans klok och jag är så glad för dina ord! Jag stoppar ner dem i vänster bakficka och tror att de kan hjälpa till med att påminna mig när jag hamnar fel. Kram till dig.