The life of an Au Pair



Alltså det har varit så sjukt varm idag! Dagen började med regn och åska och en otrolig värme. Varmare blev det när solen kom fram sedan och vi mätte till 26 grader i skuggan.

M var på daghemmet mellan nio och tolv idag, så efter att jag hämtat henne så promenerade vi ner till centrum och satte oss på ett café och åt varma mackor med brieost och tranbärssylt - Supergott var det! Och M var riktigt duktig och åt upp alla sina mackor. Sedan promenerade vi till stranden. Även fast det var molnigt så var värmen kvar och när väl solen kom fram så hettade det verkligen. Det var härligt ändå och M gillar verkligen att vara "at the beach" och kasta stenar i vattnet. M hade en liten olycka och kissade på sig, så vi fick vandra hemåt. Väl hemma så packade vi i ordning en liten picknick i form av chips, hallon, äppelbitar och saft och vi gick sedan till parken för att träffa de andra i M's ålder för att leka. Så det var jag och fem andra engelska mammor + alla deras barn. Haha! M var verkligen trött så vi gick hem, hon badade och vi fortsatte sedan att äta vår picknick framför TV:n. Hennes mamma kom hem en timme tidigare idag så hon är inne och nattar M just nu.

Nu ska jag ner och käka mina köttbullar som jag lagade när M var på daghemmet tidigare idag. Och min värdmamma beställde Felix lingonsylt för några dagar sedan, så det ska jag ha på mina köttbullar. Mums, hahaha! Kanske inte lika gott som när vi gör egen lingonsylt hemma, men godare än inget. (Mamma!! Jag saknar vår hemmagjorda lingonsylt. Vill du skicka hit en burk eller två?)

Roligare bloggning imorgon för då är jag ledig :D Vi hörs!
Au pair
5
Elin

jag tycker det är roligt att läsa sånna här inlägg, kul att veta vad du och M hittar på :)

Malin Jonsson

Låter ändå som en helt okej dag! :) Du är så himla modig som har åkt iväg och gör det du gör! Ser ju bra härligt ut där ute på "landet", blir faktiskt lite avis ^^

Sofia

Lät som en rätt mysig dag! :D

gtk

Aaaw :)

Jättefin bild också!

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Lät som en väldigt bra dag! :)