Hemligheten i mitt ritblock





Jag gillar att leka med form och balans - Det inspirerar mig till att skapa vidare!


Jag ritar på och vet aldrig hur slutresultatet kommer att bli. Börjar med en form, sedan bygger jag vidare och ritar former här och där, kopplar ihop dem och försöker att få helheten att kännas bra balansmässigt. För att hjälpa till med det fyller jag i vissa delar med svart. Sedan blir jag inspirerad till en figur och ritar ögon osv där jag känner att de ska sitta. Lägger på streck och prickar för att göra det lite roligare.

När jag känner att jag vill göra något kreativt, men orkar inte göra något storartat och något som tar tid. Då lägger jag mig på sängen med ett litet block och en penna och ritar någon random form som inspirerar mig vidare. Jag har väldigt sällan en bild i huvudet av hur jag ska rita. Resultatet blir alltid personligast och bäst när det skapas direkt - När jag blir inspirerad av formerna precis i nu:et.

Dessa ritade jag 2013 och det finns fler som är mycket personligare men som jag inte vill publicera här. Det är tillräckligt läskigt att publicera detta, som har varit gömt i en bok.


Jag gillar streck, det är simpelt, rent och snyggt. Titta på min tatuering. Och jag tror att jag kan spana in lite streck i bakgrunden här, haha!
Fotografering - Lina Flodins - Målningar - Rita - konst - linafoto - streck
15
Ida Martinsson

Jag brukade göra nästan samma sak, jag försökte hitta på massa "gubbar"/"figurer". Tecknade små hittepåkrabater :-)

Anonym

Snyggt! Jag gör exakt likadant. Svartvitt, linjer, former och bara massa random! Har en grej för att rita trianglar, man kan göra så mycket häftigt med dom!^_^

Sarah

Snyggt! Jag gör exakt likadant. Svartvitt, linjer, former och bara massa random! Har en grej för att rita trianglar, man kan göra så mycket häftigt med dom!

Andrea

Fint!

Avundas er lite, ni som bara kan låta pennan flyta runt och skapa saker helt på känn. Jag tänker alltid nästan alldeles för mkt när jag ritar.

Svar: Tack :) Tänk inte, bara rita så kan du inspireras vidare och få idéer!
linafoto

Alma Bengtsson

Så fina!!

Svar: Tack Almis :D
linafoto

hjjonsson.blogg.se

Snygga teckningar!

Svar: Tack :)
linafoto

Amanda

Jätte snygga bilder, du är duktig på att rita och vara kreativ!

Svar: Tack Amanda :)
linafoto

Sara

Åh så häftiga bilder, du är verkligen jätteduktig! Annorlunda men bra :)

Svar: Tack så mycket Sara! :)
linafoto

Anna [foto]

Snyggt!

Svar: Tack :)
linafoto

Sara

Wow, vilka fina! Hade lätt kunnat tänka mig någon av de som ett tryck på en tröja, tygkasse eller nåt. Sjukt coola! :)

Svar: Vad glad jag blir att du tycker det. Tack :D
linafoto

becca

Riktigt snyggt !

Svar: Tack Becca :)
linafoto

my

Superfint! Du är jätteduktig :D

Svar: Tack :D
linafoto

Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

så snyggt

Svar: Tack :)
linafoto

Celina

Wow! Vad kreativ du är!

Kom och tänka på en helt annan sak. För länge sedan tog du en bild av Felicia där det såg ut som om hon föll. Kan inte hitta bilden men kan inte du visa hur du gjorde den redigeringen? Eller kan jag hitta det någonstans? Tycker den var superball.
Ha det väst!

Svar: Taack :) Ja, här har du den videon: http://youtu.be/hdD19HOYkuQ?list=UUnzhnAgvENbtsNukfMu4a9Q
linafoto

Lina

Åh, så fina!

Svar: Tack (:
linafoto