New camera - Samsung NX2000







Hur hände detta?


Jag fick ett nyhetsbrev från Cdon.com och klickade in på det snabbt och såg att det hade utförsäljning på en del fotoprodukter och jag klickade mig in för att kika för nyfikenhetens skull. Fick syn på en kamera. Har länge velat ha en enkel och lätt kamera att filma med, men kravet jag har haft är bra kvalité och inte kosta skjortan. Började genast läsa mer om den och kikade på youtube videos. Och där mina vänner blev jag fast, jag ska ha denna kamera tänkte jag. Jag betalade 2289 kr för kameran med medföljande objektiv och blixt, samt Lightroom 4 som följde med i lådan. OCH ett MicroSDHC 32gb. Var bara tvungen att slå till och jag ångrar mig inte. Supergött att kunna filma med bra kvalité och kameran väger ingenting. Den levererar bättre bilder än jag förväntade mig. Nu kan jag blogga fina bilder on-the-go och det gläder mig :) <3


Spana in på min Instagram@Linafoto för att se de två senaste självporträtten jag fotat med kameran och som jag skickat till iPhonen och redigerat i olika appar. Snabbt och enkelt ska det vara! Eller spana in här på bloggen imorgon för att se ett inlägg med några fler bilder.
13
Niles

Men är det inte sådana spontana inköp man älskar mest? Helt otroligt vad slimmad kameran var! Och snygg dessutom!

Nora

Funderar också på att införskaffa mig något liknande :)

Anonym

Vill också ha sådan :) Fast den bruna modellen ^^ men måste man ha tillgång till wifi för att överföra till mobilen?

Svar: Du laddar ner en app till mobilen och konektar mobilen med kameran, sedan är det bara att fota på så hamnar bilderna i mobilen (och även i kamerans minneskort) :)
linafoto

becca

Vad roligt ! :D Speciellt när impulsköpen visar sig vara riktigt bra ;D

vanja

Jag har en sån! :)

PAMAWESO

Hmmm, man kanske ska slå till på en själv? Skulle vara bra med en liten kamera som man alltid kan ha med sig :)

johanna - Student i London

åh, ja ibland önskar man verkligen att man hade en liten smidig kamera att ta med och inte behöva släpa på sin stora tunga!

Sofia

Vad kul ju!!

Elaine - en hopplös fotograf

Haha jag gjorde precis exakt som du... Crazy spontanköp!

Isabella - Szalai Fotografi

Åh fy vad smidigt att bilderna hamnar i mobilen också! Tänk om ens systemkamera hade en sådan funktion inbyggt... Hade ju varit fantastiskt. :D

my

Så smidigt nu när man kan skicka bilderna jätteenkelt mellan mobil/dator!

LOVISA [ foto & vardag ]

åh gud va härligt!! ja hade såå gärna velat ha en sån liten och nätt kamera som man kan fota vardagsbilder till bloggen. Det blir inte att man tar med den stora klumsen när man åker någonstans. supersmidigt att man både kan fota och filma!

Susanne

Åh vill också ha en sådan el något liknande.. Finns ju en som heter nx3000 också, vet du om den är lika bra? Eller vad rekommenderar du om man ska ha en kompakt systemkamera som tar bra bilder? För ibland orkar man inte med att dra på den stora ju tyvärr..