Moa, den bästa vännen!




En bild från 2009


Det är kul att titta tillbaka på sina gamla bilder. Se hur man redigerade, hur man fotade osv. Bilden är fotad i Karlstad Fotoklubb's studio och bakgrunden är inklippt efteråt och är fotad nere i en tunnelbana i Stockholm. Under denna period höll jag på att klippa in bakgrunder i porträtt och även lägga till himlar i landskapsbilder. Något som jag inspireras av att göra igen. Vissa saker som jag gjorde förr gör jag inte längre, men jag känner att det är viktigt att försöka variera mig mer och testa på nya och gamla saker mer.


Model Moa Hedman
Equipment Canon EOS 400D + Canon EF-s 18-55mm f/3.5-4 + Studio lighting with 2 flashes






Hittade en annan bild men med tre redigeringar jag gjorde då. Nu har jag bara en fråga till er:

Vilken redigering/effekt föredrar du?

Intervju Linafoto - Moa hedman - Porträtt - Studio
15
Johanna

Den längst till höger och den till vänster

Isabella Berger - Fotografi

Tror jag gillar den första bilden bäst faktiskt, utav dem tre då :)

Tilda

Alltså Lina, dina foton är otroliga! Älskar blicken på det svartvita, första fotot! Jag tycker bäst om den första redigeringen, men de andra var också kul och väldigt kreativa.

Svar: Taack så mycket Tilda! :) Förresten, hjorten som du har målat på din blogg är så sjukt grymt bra gjord. Duktig du är! (kan inte kommentera på din blogg, därför svarar jag här)
linafoto

Anna

Jag gillar den tredje bäst :)

Tilda

SV: Så lite så! Åh tack, shit vad jag blir glad att du säger det! Jaså, vad konstigt! :o Jag själv har inte kunnat kommentera på en blogg jag besökt senaste veckan men trodde det var fel i designkodningen. Men vad glad jag blev ändå, tack! :)

Becca

Bilden med tunnelbanan tycker jag är skit cool!

Ellen

Jag gillar den första bäst!

Jossan

Första bilden var riktigt snygg :)

Maja

Den första gillar jag mest :)

Sofia

så himla fina bilder!!
första längst ner var finast!

Robin

Den mittersta är bäst! Mönstret med fyrkanterna kunde varit mer heltäckande. Bilden känns som en filmaffisch av något slag, det är bara texterna som saknas, snyggt! De två andra verkar vara förvirrade, vet inte om de är "vanliga" porträtt eller affischer. Jättebra ljussatt!

Koffe

Oj, trodde först att den översta var en bild och inte två, snyggt där! Att du hade använt stativ och en lite längre slutartid.

De två på kanterna får jag väl säga då, föredrar deras hudtoner :)

Jennifer Nilsson

Den första gillar jag allra bäst - känns mer mystisk :)

LOVISA [ foto & vardag ]

Gillar den första bilden mest :)

Raghda Harahsheh

så härligt med gamla bilder, gillar både den första och andra bilden med effekterna, riktigt bra bild i början av inläget! :)