Feather crown






Canon EOS 5d Mark III + Canon EF 50mm f/1.4 + Canon Speedlite 430EX II

Natten mellan torsdag och fredag fotade jag självporträtt. Stod och pysslade med ett band jag köpte för någon månad sedan. Satte fast bandet runt huvudet, kikade i spegeln och tyckte att det var fint men det kändes väldigt tomt. Kollade bland mina pysselgrejer och fick syn på mina fjädrar som jag köpte i samma veva som jag köpte bandet. Satte fast några fjädrar på sidan men fortsatte runt huvudet så det blev som en krona. Tyckte det blev coolt och färgerna i fjädrarna passade min hårfärg så bra. Nu då? Jag kände att jag var tvungen föreviga det på bild. Tog fram kameran och ställde mig framför den svarta rullgardinen och började fota. Hade först bara på mig en topp men fick syn på min väst som hängde på dörren och kände att den skulle passa riktigt bra in i "temat". Se en Behind The Scenes film här!





Vinnaren av ett presentkort på 200 kr hos sötaprylar.se blev den här tjejen. Stort grattis!!
Rabattkod: Få 30 kr i rabatt när du shoppar på sötaprylar.se. Ange koden "lina" :) Gäller i två veckor!
29
Jonna Bengtsson

Wow, vad fina bilder. Lite game of thrones känsla på dem!

Tilde Alm

Wooow. Du är helt otroligt duktig och vacker! Älskar bandet, grymt coolt! :D

Karin

Åh, gud så fin du är!!

Johanna E

Fullkomligen älskar 3:e bilden!

Elvira - foto

Hej! Jag undrar om du vet om du vet något program till Nikon då man ser bilderna i datorn som du hade då du fotade dessa bilder? :)

Svar: Vad jag förstått så finns det inget gratis till Nikon. Köper man Canon får man med ett program EOS Utility. Spana in denna sida: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=139435
linafoto

Louisefoto

Sååå fina foton :)

Emmaholm.se

Så snygga bilder!

Hanna

Utrolig fine bilder! De fikk meg til å tenke på Game Of Thrones ;)

Alma

Åååh så fint Lina!!!

Mia

Väldigt fina bilder, men den sista tycker jag är en helt fantastiskt fin bild..

//Mia

Johanna

Snygga bilder!

julia johansson

Sjukt fina bilder! :)

Lovisa

Grymt fina bilder!!

Linda

Så vackert!

LINN ★

Fint!

Olivia

Bara så himla jätte fint!

Anonym

Åh vad du är vacker!

Nailpolish

Läckert!

emelie

Otroligt vackra bilder :) !

Charlotte

Väldigt fina bilder! :)

Har inte du skrivit ett inlägg för ett tag sedan när du fotade med studioutrustning hur du ställde kamera och ljuskällan? (kan inte minnas var jag sett det, letar för fullt).

Svar: Nej det tror jag inte. Äger ingen "studioutrustning". Bara en extern blixt och paraply :) Kanske sett det hos michaeladahlstrom.se?
linafoto

Raghda Harahsheh

så underbart vackra bilder :D

ctinas

GAME OF THRONES, påminner mig detta om! ;D Så snygg du är!

Svar: Haha ja det har du rätt i. Många säger det :)
linafoto

Anna

Himla fint!

Michelle

Vackra bilder 😘

Charlotte

SV: Har kikat där med, men inte funnit. Ska leta vidare :) Tack för svaret :)

S△LLY

Du är grym på att ta självpoträtt!
Men jag har alltid undrat hur du får så bra fokus, fokuserar den av sig själv på varje bild eller måste du ställe in fokus på kameran innan du ställer dig framför kameran? om du fattar ;)

Svar: Jag har nu en fjärrutlösare. Har den i handen och trycker på en knapp så fokuserar den och tar en bild :)
linafoto

Maria

Har du en lampa bakom dig på bild 2 och 3?

Jättefina bilder, verkar vara på nätterna du skapar dina mästerverk ;)

Svar: Ja jag hade lampa bakom på alla de bilderna :)
linafoto

MICAELAS

Sjuuukt fina bilder Lina!

Thomas

Mycket vackert!

Du är mycket begåvad Lina och fotogenisk :)