Samma motiv, men olika inställningar



Bilderna är fotade på samma motiv, men jag har haft olika inställningar på kameran. Den första bilden har jag haft en slutartid på 1/1000 och bländare på 1.8. Rörelsen i stråna frystes och jag fick ett kort skärpedjup med bara ett strå i fokus. Fick även lite snygg bokeh i bilden. Den andra bilden hade jag slutartiden på 1/5 och bländaren på f/22. Ville fånga rörelsen i stråna och jag får med väldigt många strån i fokus eftersom jag hade ett långt skärpedjup. Ni ser ju hur olika bilderna blev, men ändå har jag fotat på samma motiv :) Ett bevis på att kamerainställningar är viktigt att kunna för att få till de bilder man vill ha!
20
Emelie [Foto]

fin blogg :)

gillar den första bilden!

Agnes

Coolt ^^ båda var riktigt fina!

Johanna - Foto och inredningsblogg

Snygga bilder! Och bra skrivet :)

tessa

Vilket objektiv använde du här :)?

Karin

Så fint!

becca

Översta bilden är superfin :D !

Amanda

Fint! :)

David

Super fint!!!!

Jag hoppas att jag kan ta lite bilder med en stor blandare innan höst tar slut!

stella

Gud vad duktig du är !

♥ MALINSBILDER.SE - KLICKA!!

snygga bilder! :D

Fotograf Benedikte Bull

Vakre!

julia

HejHej!



Skulle inte du kunna göra ett inlägg där man får se hur man skapar eller lägger till nya kategorier på blogg.se , jag förstår ingenting av alla andras och du har så bra förklaringar :)



Och sedan kanske du kan visa hur då får de bilder som rör sig i headern ? :)



skulle vara väldigt tacksam, tack på förhand!



Kram

M ä r t h a . V

Väldigt häftiga bilder. Älskar den första :)

Emma

Sjukt fina! Andra bilden är fett ball!

ellen :)

får man kopiera bilder av dig och lägga upp på sin blogg?

om man skriver att dem är tagna av dig och en länk till din blogg? :D

kram!

BY MATILDAH

Coola bilder :D

LINDA - [fotoblogg]

Enkla men fina bilder, dock är jag mer svag för den första! ;)

ellen :)

jag tog bilderna och la in på min bloggen, skrev samt att det var du som tagit dem och länkade din blogg!

kram :D

Sara

Jätte snygga bilder!! :)

Ellen

Hej! Vad fina bilder :) jo en fråga.. Hur vet man vilka inställningar det ska vara om man ser ett motiv? Jag vill ju helst fota på auto läge men vill gärna utveckla mina foto kunskaper :)

Kraam